Ed Schouten schreef:Ik heb een pagina terug geschreven dat ik mijn foto's altijd tot volle tevredenheid laat afdrukken bij profofonet. Deze keer echter hebben ze een afdruk afgeleverd die zij zo donker hebben afgedrukt dat er niets meer van de aangeleverde foto is overgebleven. Ik heb contact met hen opgenomen en nu maar eens zien wat ze met mijn klacht gaan doen.
Ed, om deze reden heb ik ook besloten even op te houden met bestellingen bij Profotonet.
Een hele discussie volgde met allemaal technische berekeningen waarom het niet helemaal klopte met de afdruk die ik stuurde.
Mijn monitor is ook gecalibreerd en dit doe ik zo 1x per 3 maanden.
Er liepen stukken dicht in mijn foto waar belangrijke details aanwezig waren. Zou duiden op een onderbelichte foto, maar thuis was daar niets van te zien op mijn scherm.
Ook heb ik ooit een 40x60 foto besteld waar het blauw van de lucht, lila werd. Een Witbalans die hier OK was maar bij hen dus kennelijk niet,
Ook bij deze foto hele verhandelingen, hoe goed bedoeld ook, over het waarom.
Dezelfde foto's kwamen er op mijn Canonprinter IP4500, op A4 formaat, prachtig uit. Wel mooi Ilford papier gebruikt.
Natuurlijk kun je zeggen waarom doe je het dan niet altijd thuis, dat doe ik op A4 formaat dan ook maar tegenwoordig.
Bij Swaak in Utrecht, of bij Eyecatcher in Houten ga ik voor de grotere formaten.
Wel merk ik nog even op dat het voor het gros mensen niet eens opvalt dat een foto een zweem heeft of dat de afdruk onderbelicht is.
Groet,
Noortje