[Verzamel] Jouw foto-jaaroverzicht 2014

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

[Verzamel] Jouw foto-jaaroverzicht 2014

Bericht door Vincent » wo dec 31 2014 11:25 am

Ik zag nog geen verzameldraadje met jaaroverzichten en stiekem vind ik dat toch altijd wel erg leuk om te zien dus daarom zelf maar eentje beginnen.

Het jaar 2014 is bijna voorbij en dus voor veel mensen tijd om vooruit te kijken maar natuurlijk ook om terug te blikken op het afgelopen jaar. Wat heb jij allemaal gedaan, waar ben je geweest, wat heb je vast gelegd, nieuw geboren familieleden, gezellige clubuitjes, mooie reizen, geweldige vakanties, droevige momenten, hoogtepunten en/of dieptepunten. Dus daarom een draadje om jouw fotojaar 2014 samen te vatten in foto's.

Wat mij betreft is het niet gelimiteerd aan aantallen en niet per definitie alleen je mooiste foto's, maar misschien wel een onscherpe plaat met de mooiste herinneringen, misschien heb je maar 1 foto gemaakt, of misschien post je een compleet afgerond 365 dagen project.

TS begint, ik heb het gemakshalve even per maand gesorteerd!

1. In januari (uiteraard) naar het natuurijs op de Oostenrijkse Weissensee, 2 weken sneeuw en ijspret maar vooral een hoop mooie (en minder mooie) foto's. Na bijna 2 uur recht een berg oplopen voor deze plaat was de euforie groot toen hij precies zo uitpakte als ik voor ogen had.
Afbeelding

2. Daarna in februari door naar Zweden voor een schaatswedstrijd onder erbarmelijke omstandigheden. Temperaturen ruim boven 0, smeltend ijs en een sneeuwstorm. Kortom: geweldig!
Afbeelding

4. In maart 3 daagjes naar Parijs met mijn vrouw en mijn zus. Als test alleen de Fuji x100s mee. Hierdoor een ontspannen trip (qua gewicht) maar vooral een fotografisch vernieuwende ervaring met enkel een 35mm (equivalent) lensje.
Afbeelding

5. In April een spontaan tripje naar Hallerbos met collega's. Bij aankomst een ideale fotografie omstandigheden maar gelukkig kun je bijna geen slechte foto maken daar! Zulke spontane acties moet ik vaker doen in 2015!
Afbeelding

6. Mei betekent skeelerseizoen!! Weg met ijs en rietkragen en weer wegduiken in sloten en bermen :)
Afbeelding

6. In Juni mocht ik One Direction fotograferen in een uitverkochte Amsterdam Arena. Een onvergetelijke ervaring!
Afbeelding

7. In Juli mijn tweede bruiloft geschoten. Een teken dat mijn (semi)professionele fotografie langzaam groeit in kwantiteit en hopelijk ook kwaliteit!
Afbeelding

8. In Augustus naar Peru waar we tijdens de Salkantay trail sliepen op 3200m hoogte onder een heldere sterrenhemel met uitzicht op de Salkantay gletsjer. Nog onvergetelijker dan het bezoekje aan Machu Pucchu daarna! Hele peru trip met de x100s gedaan. Spannend, maar succesvol uitgepakt!
Afbeelding

9. In September met mijn vader naar Ijsland (wel met de Nikon 'verzameling'). Voor mij de tweede keer in Ijsland maar wederom adembenemend. Bucketlist momentje met noorderlicht boven de uitbarstende Bardarbunga vulkaan!
Afbeelding

10. In Oktober redelijk wat concerten geschoten waarom Passenger in de HMH.
Afbeelding

11. In november een workshop concertfotografie voor NCN verzorgd. Erg leuk om te doen en een geweldig leuke groep!
Afbeelding

12. December is het schaatsseizoen weer in volle gang. Dit seizoen experimenteren met remotes wat al wat leuke platen heeft opgeleverd
Afbeelding

Kortom: 2014 was een geweldig jaar! Vele gezien, veel gedaan, veel vastgelegd, en mooie stappen gemaakt! Op naar 2015!
Laatst gewijzigd door Vincent op wo dec 31 2014 11:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin.

Kroontje

Re: Jouw foto-jaaroverzicht 2014

Bericht door Kroontje » wo dec 31 2014 11:30 am

Zitten mooie platen bij..ook die ik al een keer heb langs gezien..Erg mooi.

Maar ben bang dat dit (jouw) draadje in het niets verdwijnt als het een verzamel draad wordt ;)

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » wo dec 31 2014 11:35 am

Mooie platen, Vincent.
Veel gereisd.

Dat is tenminste een echt jaaroverzicht.
Beter dan die zwakzinnige actie van Facebook: "Jaap, dit was jouw jaar". WTF
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 31 2014 11:41 am

Stuk voor stuk jaloersmakende platen! Zowel wat betreft de beelden en de kwaliteit ervan, maar ook de locaties waar jij binnen het tijdsbestek van een jaar allemaal komt!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Willem Focus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Re: [Verzamel] Jouw foto-jaaroverzicht 2014

Bericht door Willem Focus » wo dec 31 2014 11:58 am

Zo Vincent, dit draadje kan wel weer dicht voor mij, want daar durf ik geen foto's naast te plaatsen :D
Stuk voor stuk top !

Bedankt voor het delen, en een goed jaar voor iedereen toegewenst.

Groet Willem :wink:
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » wo dec 31 2014 1:09 pm

Goed initiatief Vincent en na jouw prachtige serie durft niemand meer, maar ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken.

Mijn jaaroverzicht is zeer heterogeen, ik ben ook chronologisch door mijn foto's gefietst en heb deze foto's eruit gepikt.

1) In Januari kwam mijn nieuwe D7100 binnen, meteen maar even getest met de 500mm f/4 AIP (die ik inmiddels verkocht heb)
Afbeelding

2) In Februari voor het eerst foto's gemaakt van een schaatswedstrijd bij het NK Schaatsen voor junioren in Tilburg, met de 70-200/4 moest de ISO regelmatig flink omhoog.
Afbeelding

3) In maart zat ik heerlijk een weekje aan de Spaanse zuidkust (met de V1 en 6.7-13).
Afbeelding

4) Een vogeltje mag ook niet ontbreken, veel geschoten met mijn V1 en Nikkor 300mm f/4 AFS.
Afbeelding

5) In Mei tijdens de open Kloosterdag de zusters in de Norbertinessenpriorij Sint-Catharinadal in Oosterhout bezocht.
Afbeelding

6) Ook in Mei met onze fotoclub op het blauwe uurtje gefotografeerd in Geertruidenberg.
Afbeelding

7) En in Mei was zeker ook mijn hoogtepunt in Finland om de bruine beren te bewonderen en fotograferen.
Afbeelding

8 ) Deventer Op Stelten bezocht in Juli (met de Ricoh GRD3 die ik nog steeds gebruik als ik echt compact wil).
Afbeelding

9) Regelmatig in het vliegtuig voor mijn werk, zo ook in Juli naar Noord Amerika met de Coolpix A.
Afbeelding

10) In Augustus lekker gecampeerd in Italië, dit is een foto uit Parma (weer met de V1 en 6.7-13).
Afbeelding

11) En in September naar het bloemencorso in Zundert, hier de veelbesproken wagen Censuur (ook weer met de V1 en 6.7-13).
Afbeelding

12) In November werd het herfst.
Afbeelding

13) En afgelopen week voor het eerst sneeuw hier in Oosterhout.
Afbeelding

En zo zit ik al over mijn geplande quotum (Glow en BredaPhoto laat ik maar achterwege).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

HannahV
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door HannahV » wo dec 31 2014 2:03 pm

Wat een adembenemend mooie platen hierboven... Ik denk trouwens dat ik Ijsland ook maar eens op mijn lijstje moet gaan zetten...

2014 was dan voor mij qua reizen een wat minder spectaculair jaar. Echter heb ik wél een hoop geleerd de afgelopen maanden. Ik ben het jaar in gegaan met mijn D3100 en heb het jaar afgesloten met een D7000. De auto-stand wordt niet langer meer gebruikt en een aantal nieuwe lenzen hebben hun thuis gevonden in mijn Nikonfamilie. De hoogtepunten van mijn jaar...

1)We beginnen 2014 in Den Haag op InterShoot, met een 10.8 voor Abhinav Bindra. Deze foto hoort in het rijtje thuis omdat mijn camera ook aanwezig is bij bijna alle internationale schietwedstrijden en 2014 is het jaar waarin mijn schietcarrière voor mij op nummer 1 is komen te staan en ik me gerealiseerd heb hoeveel je wint met sport.
Afbeelding10.8 by Hannah Verhoeven, on Flickr

2)Diezelfde maand was ik in Cap Blanc-Nez
AfbeeldingFinal goodbye by Hannah Verhoeven, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

3)In april was ik in Barcelona voor een onvergetelijke reis met mijn (voorexamen)klas :) Wat een stad! Maar La Rambla kent niet alleen luxe en dure winkels...

4)In mei was Dordt in Stoom en daar schoot ik een van mijn favoriete platen.

5)En in Juli had ik eindelijk weer tijd voor mijn andere hobby.. meteen ook mijn favoriete paardenplaat :)
AfbeeldingJumbo by Hannah Verhoeven, on Flickr

6)In de tussentijd is er niet veel boeiends vastgelegd.. Maar de durability test heeft de D7000 overleefd; sneeuw is geen probleem ;)

2015, bring it on!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » wo dec 31 2014 5:11 pm

Prachtig platen van Vincent en Arend, en IJsland staat zeker op mijn lijstje :)

2014 was een mooi jaar veel geschoten en aardig wat klussen gedaan. Rond de 19.000 foto's gemaakt dus lastige keuze om er 12 uit te kiezen.

Januari, Amsterdam Lightfestival samen met 2 vrienden, leuk en lekker relaxed
Afbeelding

Februari, voor een project van mijn dochter naar de Zeehondencrèche geweest in Pieterburen.
]Afbeelding

Maart, een trieste maand voor alle schaatsers...De Skeeve Skaes op de Jaap Edenbaan is niet meer.
Afbeelding

April, een feestje vastgelegd voor het schaatsteam waarmee ik altijd naar de Weissensee ga.
Afbeelding

Mei, Actie op de Vinkeveense plassen, het vaarseizoen is begonnen.
Afbeelding

Juni, een mooi rustiek pand vastgelegd voor een opdrachtgever.
Afbeelding[/url]

Juli, vakantie in Portugal, ja en dan mag een foto van de schitterende kust niet ontbreken.
Afbeelding

Augustus, de feestweek en nog veel meer evenementen vastgelegd, Dirt Maniacs lekker spelen in de modder.
Afbeelding[/url]

September, natuur en mist in het Gein.
Afbeelding

Oktober, foto's gemaakt voor een goed doel, Stichting Dolphins for Davey.
Afbeelding

November, een fotoshoot met mijn collega, deze foto had ik ook ingestuurd voor de NCN fotowedstrijd, helaas niets gewonnen.
Afbeelding

December, met een aantal fotografen in Brugge geweest, deze foto was tijdens het blauwe uurtje.
Afbeelding[/url]

Op naar 2015 waarin er weer genoeg valt te fotograferen.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

weimaraner
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo dec 31 2014 5:26 pm

Zohoo, dat is nog eens een mooi draadje met kwalitatief hoogstaande platen van iedereen - mooi.
Maarreuhhhh ... Hannah, ik mis je Bullterrier?

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo dec 31 2014 8:41 pm

Prachtige terugblikken ! Leuk om nog een keer terug te kijken op deze manier en ik zie ook een aantal mooie beelden voor het eerst.

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » wo dec 31 2014 8:55 pm

wat een SUPER gave platen zeg, ik ben jaloers. Geweldig om naar te kijken.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo dec 31 2014 10:10 pm

Ik ben ook maar eens door de archieven heen gegaan. Het was moeilijk kiezen maar dit zijn een aantal van mijn grootste favorieten; soms om het uiteindelijke resultaat, soms om de ervaring op zich. De meesten zijn hier al eens voorbij gekomen dus zie het maar als een samenvatting. :)

1. Onze nieuwe pup werd gelijk het slachtoffer van de baas zijn passie voor hondenfotografie - en soms wat gekke ideeën. Op de glazen eettafel dus:
Afbeelding

2. Voor het eerst stoeien met een beautydish - en een witte achtergrond, iets waar ik meestal met mensenportretten niet echt mee uit de voeten kan:
Afbeelding

3. Mijn eerste puppy-shoot - het complete nest op de foto. Tevens mijn grootste photoshop project tot nu toe, een uur of 5-6 totaal (al ligt dat ook deels aan mijn gebrekkige kennis van PS):
Afbeelding

4. Sinds jaren weer eens een mannelijk model voor de lens - en de gebruikelijke reflex om naar mijn flitsers te grijpen kunnen weerstaan:
Afbeelding

5. Soms kom je met een shoot buiten net een plekje tegen waar het daglicht perfect valt:
Afbeelding

6. Een selfie - oh nee, dat was een andere foto. In de (huiskamer)studio met weinig licht:
Afbeelding

7. Ook de Big Stopper 10-stops filter weer eens uit de tas gehaald:
Afbeelding

8. Tussendoor vrijwilligerswerk doen bij de egelopvang - en promotiefoto's ervan maken:
Afbeelding

9. Wederom een heerlijke vakantie in Engeland - met zon dit keer:
Afbeelding

10. Nog eentje van het Engelse land. Een hele klauterpartij om er te komen maar de moeite waard, ondanks de regen:
Afbeelding

11. Een winderige koude zomeravond op Scheveningen:
Afbeelding

12. En op een wat warmere zomeravond een goede vriend met zijn nieuwe fiets op de foto gezet:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » do jan 01 2015 4:23 pm

@Weimaraner: ah, goeie, onze Bink hoort er natuurlijk ook bij! Plaat nummer 7 trouwens, geweldig! Echt heel mooi!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » vr jan 02 2015 3:15 pm

De lat werd met de eerste presentatie al gelijk heel hoog gelegd.
Wat een fantastische foto's.

De eerste foto van djunclesam vond ik al mooi voor dat ik zag wat het was. Een heel mooie compositie.
Met mijn ogen nog niet helemaal AF, zag ik vogels op een draad. (Soms is de AF van mijn Ogen een beetje traag).

De eerste foto van weimaraner, vond ik wat hondenfoto's betreft de beste van wat ik gezien heb uit 2014.
Mijn Complimenten voor deze te gekke foto.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

JDPix
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JDPix » za jan 03 2015 9:43 pm

Veel mooie foto's gezien in deze draad.
En vooruit, ik waag het er ook op. Weet niet precies meer welke foto ik hier al eerder heb geplaatst en welke niet. Maakt ook niet uit denk ik.

Januari 2014 - St. Stevenskerkhof Nijmegen

Afbeelding

Februari 2014 - Stedelijk Museum Amsterdam, Marcel Wanders

Afbeelding

Maart 2014 - Etalage Urk

Afbeelding

April 2014 - Elfia Haarzuilens

Afbeelding

Mei 2014 - Achtertuin

Afbeelding

Juni 2014 - Corpus den Hoorn Groningen

Afbeelding