Het jaar 2014 is bijna voorbij en dus voor veel mensen tijd om vooruit te kijken maar natuurlijk ook om terug te blikken op het afgelopen jaar. Wat heb jij allemaal gedaan, waar ben je geweest, wat heb je vast gelegd, nieuw geboren familieleden, gezellige clubuitjes, mooie reizen, geweldige vakanties, droevige momenten, hoogtepunten en/of dieptepunten. Dus daarom een draadje om jouw fotojaar 2014 samen te vatten in foto's.
Wat mij betreft is het niet gelimiteerd aan aantallen en niet per definitie alleen je mooiste foto's, maar misschien wel een onscherpe plaat met de mooiste herinneringen, misschien heb je maar 1 foto gemaakt, of misschien post je een compleet afgerond 365 dagen project.
TS begint, ik heb het gemakshalve even per maand gesorteerd!
1. In januari (uiteraard) naar het natuurijs op de Oostenrijkse Weissensee, 2 weken sneeuw en ijspret maar vooral een hoop mooie (en minder mooie) foto's. Na bijna 2 uur recht een berg oplopen voor deze plaat was de euforie groot toen hij precies zo uitpakte als ik voor ogen had.

2. Daarna in februari door naar Zweden voor een schaatswedstrijd onder erbarmelijke omstandigheden. Temperaturen ruim boven 0, smeltend ijs en een sneeuwstorm. Kortom: geweldig!

4. In maart 3 daagjes naar Parijs met mijn vrouw en mijn zus. Als test alleen de Fuji x100s mee. Hierdoor een ontspannen trip (qua gewicht) maar vooral een fotografisch vernieuwende ervaring met enkel een 35mm (equivalent) lensje.

5. In April een spontaan tripje naar Hallerbos met collega's. Bij aankomst een ideale fotografie omstandigheden maar gelukkig kun je bijna geen slechte foto maken daar! Zulke spontane acties moet ik vaker doen in 2015!

6. Mei betekent skeelerseizoen!! Weg met ijs en rietkragen en weer wegduiken in sloten en bermen

6. In Juni mocht ik One Direction fotograferen in een uitverkochte Amsterdam Arena. Een onvergetelijke ervaring!

7. In Juli mijn tweede bruiloft geschoten. Een teken dat mijn (semi)professionele fotografie langzaam groeit in kwantiteit en hopelijk ook kwaliteit!

8. In Augustus naar Peru waar we tijdens de Salkantay trail sliepen op 3200m hoogte onder een heldere sterrenhemel met uitzicht op de Salkantay gletsjer. Nog onvergetelijker dan het bezoekje aan Machu Pucchu daarna! Hele peru trip met de x100s gedaan. Spannend, maar succesvol uitgepakt!

9. In September met mijn vader naar Ijsland (wel met de Nikon 'verzameling'). Voor mij de tweede keer in Ijsland maar wederom adembenemend. Bucketlist momentje met noorderlicht boven de uitbarstende Bardarbunga vulkaan!

10. In Oktober redelijk wat concerten geschoten waarom Passenger in de HMH.

11. In november een workshop concertfotografie voor NCN verzorgd. Erg leuk om te doen en een geweldig leuke groep!

12. December is het schaatsseizoen weer in volle gang. Dit seizoen experimenteren met remotes wat al wat leuke platen heeft opgeleverd

Kortom: 2014 was een geweldig jaar! Vele gezien, veel gedaan, veel vastgelegd, en mooie stappen gemaakt! Op naar 2015!