D700 in de uitverkoop

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
dogo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D700 in de uitverkoop

Bericht door dogo » do jan 01 2015 12:58 pm

Gobert schreef:Ik ben ook een dergelijke "zuinige" fotograaf. Ik maak dan ook bewust opnames ipv "schiet maar raak, dan zit er altijd wel wat bij". Ik kan voor dat soort fotografen weinig respect opbrengen,
Niets mis mee om de shutter en met name de burst mode met beleid te gebruiken, in burst schieten "kost" wel degelijk geld. Bursting the burst mode myth.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » do jan 01 2015 4:16 pm

We moeten nu ook weer niet doen alsof degenen die 15.000 clicks per jaar wegwerken allemaal mensen zijn die maar raak fotograferen in de hoop dat er wat leuks bijzit. Zeker, de analoge fotografie leerde je zuinig te zijn met maar raak knippen. Maar ik ervaar zelf dat het kostenaspect me vroeger ook wel erg beperkte. Ik fotografeerde toen veel minder omdat de kosten voor mij toen veel te hoog waren. Dus ging ik er echt niet wekelijks (laat staan vaker) op uit om te fotograferen.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » do jan 01 2015 6:40 pm

Welke amateur haalt op een camera nu meer dan 100.000 clicks? Voordat hij een nieuw model koopt. En dat is dan nog niet eens de verwachte levensduur van een "amateur" camera.
Ik schiet redelijk veel. Niet vaak in burst overigens, maar heb veel foto's maken Nog zo gekoppeld aan dat het geld kost. Het is voor de meeste hobby en voor mij gedeelte ook werk en dat soort kosten horen erbij. Als je van race in een auto leuk vind ga je ook niet bij 2000 toeren schakelen omdat je auto dan zuiniger rijd.

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » do jan 01 2015 7:05 pm

Nee ..., jij koppelt het niet aan kosten. Ik ook niet (meer), maar dat was in de analoge tijd echt wel anders! Wanneer we terug kwamen van vakantie (de enige keer in het jaar dat ik 'flink' fotografeerde) en ik moest een rolletje of 5 laten ontwikkelen en afdrukken schrok ik echt wel van de rekening!
Overigens dwalen we/ik af :wink: .
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » do jan 01 2015 7:16 pm

Ik heb ook analoog geschoten en ben pas naar digitaal gegaan in 2007 of 2008. Dit omdat ik toen in een fotowinkel werkte en rolletjes en ontwikkelen voor mij toen nog relatief goedkoop was en de digitale camera's tot die tijd duur en redelijk slecht tov analoog. Ik heb al mijn rolletjes ook in hoge resolutie inclusief kleurcoretie op het fotolab in kunnen scannen toen. (Al zou dit met de nieuwe scanner beter kunnen denk ik)
Maar leven nu in 2015 en die gedachten gaat niet meer op. Dus moet je ook niet meer zo denken. (Zo denk ik er atlas over) meegaan met de tijd..... :)

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » do jan 01 2015 7:30 pm

Doe ik ook niet.
Johan v. V. schreef:Nee ..., jij koppelt het niet aan kosten. Ik ook niet (meer) ...
Ik reageerde (aanvankelijk) op reacties alsof het bijzonder zou zijn wanneer mensen nu zoveel meer fotograferen dan in het analoge tijdperk.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » do jan 01 2015 7:43 pm

Nee ok, maar doelde ook meer op de andere reacties.
Zijn dus nog mensen die in hun woorden wel "zuinig" zijn.
En dit wel degelijk aan geld koppelen.
Maar weer terug op topic.

Zou graag een D700 als back-up willen hebben. Al is de D7000 (welke ik nu heb als back-up) handiger in mijn geval.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » do jan 01 2015 9:03 pm

Er al eens bij stilgestaan dat er mensen zijn die de bijzondere mogelijkheden van de digitale (macro) fotografie benutten.
En daarbij vele plaatjes maken.
Mijn D700 is inmiddels de 100.000 gepasseerd.

Naast de "normale fotografie" staat het geval veelal op de Stackshot van Cognisys, of op een microscoop die door het computertje van deze Stackschot wordt aangedreven.
Mijn stacks bestaan in de regel uit ergens tussen de 12 - 65 opnamen. En dan gaat het wel hard.
Na een dagje microscoopwerk staat de teller van C.C.P. ergens tussen de 500- 800 opnamen. Evenzo bij tabletop.
In het vrije veld gaat het minder hard.
Daar maak ik steeds meer gebruik van De P7700 waarmee je ook prima kunt stacken door het cameraatje helemaal handmatig in te stellen.
En het scheelt een hoop gesleep.
Mijn onderwerpen zijn ( natuurlijk) behoorlijk statisch.

De D700 zal moeten blijven werken tot zijn mechanische dood ons scheidt. ( klop klop)

Waarmee ik maar wil aangeven dat de absurd hoge opnamen getallen toch een redelijk waarheidsgetrouwe achtergrond kunnen hebben.

Ericb
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Ericb » zo jan 11 2015 10:05 pm

Mijn D700 is de grens van 100.000 ook al weer enige tijd geleden gepasseerd, ik heb wel een van de allereerste die in Nederland verkrijgbaar was dus hij gaat al weer de nodige jaren mee.
Heel veel voetbal en atletiekwedstrijden gefotografeerd en dan gaat het best hard. Ondanks het feit dat ik niet echt lange bursts schiet, bij atletiek kun je het ideale moment vaak goed voorspellen. Inmiddels de backup camera voor mijn D750 en D7100 geworden, maar hij gaat niet weg. Als ik al een body zou wegdoen dan is het de D7100.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”