Hallo,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit forum bezocht hebt, maar ik beschouw het toch zeker als een waardevolle informatiebron.
Kan iemand mij misschien helpen met informatie over een plek op het internet waar ik zogenaamde "Depth Of Field"-tabellen kan vinden van lenzen?
Dat schijnen tabellen te zijn die aangeven bij welk diafragma een lens scherp is bij een gegeven afstand tot een object.
De lenzen die het betreft zijn de volgende:
Nikkor 18-70
Nikkor 70-300VR
Nikkor 50mm f1,8
Tokina 12-24
Alvast bedankt.
Groet,
Marcel
Depth of Field tabellen
Re: Depth of Field tabellen
Marcel Peekel schreef:Hallo,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit forum bezocht hebt, maar ik beschouw het toch zeker als een waardevolle informatiebron.
Kan iemand mij misschien helpen met informatie over een plek op het internet waar ik zogenaamde "Depth Of Field"-tabellen kan vinden van lenzen?
Dat schijnen tabellen te zijn die aangeven bij welk diafragma een lens scherp is bij een gegeven afstand tot een object.
De lenzen die het betreft zijn de volgende:
Nikkor 18-70
Nikkor 70-300VR
Nikkor 50mm f1,8
Tokina 12-24
Alvast bedankt.
Groet,
Marcel
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Ik zou Google benutten. Niet alleen in het Engels, maar ook in het Nederlands: scherptedieptetabellen.
Maar staan die tabellen niet in de handleidingen die je bij de objectieven kreeg?
Tweedehands kun je nog wel eens aan Het Fotozakboek van Jan Vorst komen. Zijn verschillende drukken van, staan ook scherptedieptetabellen in.
Groet, E.M. de Klerk
Maar staan die tabellen niet in de handleidingen die je bij de objectieven kreeg?
Tweedehands kun je nog wel eens aan Het Fotozakboek van Jan Vorst komen. Zijn verschillende drukken van, staan ook scherptedieptetabellen in.
Groet, E.M. de Klerk
Bedankt voor de info. Ik bedacht me ondertussen dat ik eigenlijk iets anders bedoelde. Wat ik eigenlijk zoek zijn typische tabellen voor de lenzen waarbij je kan zien wat het het optimale scherptegebied is qua diafragma-waarden bij een gegeven afstand tot je object.
Weten jullie daar toevallig meer van?
Alvast bedankt.
Groet,
Marcel
Alvast bedankt.
Groet,
Marcel
Marcel ik heb je een link gegeven waar je alles kunt vinden. Incl. tabellen!Marcel Peekel schreef:Bedankt voor de info. Ik bedacht me ondertussen dat ik eigenlijk iets anders bedoelde. Wat ik eigenlijk zoek zijn typische tabellen voor de lenzen waarbij je kan zien wat het het optimale scherptegebied is qua diafragma-waarden bij een gegeven afstand tot je object.
Alvast bedankt.
Groet,
Marcel
Hoi Gerrit,GdP schreef:Marcel ik heb je een link gegeven waar je alles kunt vinden. Incl. tabellen!Marcel Peekel schreef:Bedankt voor de info. Ik bedacht me ondertussen dat ik eigenlijk iets anders bedoelde. Wat ik eigenlijk zoek zijn typische tabellen voor de lenzen waarbij je kan zien wat het het optimale scherptegebied is qua diafragma-waarden bij een gegeven afstand tot je object.
Alvast bedankt.
Groet,
Marcel
Excuses. Ik heb er te snel overheen gekeken. Het klopt. Bedankt voor de link.
Groet,
Marcel