Handige rugzak voor 3 weken tropen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Faiz
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Handige rugzak voor 3 weken tropen

Bericht door Faiz » ma jan 05 2015 3:14 pm

Hoi,

Even een vraagje aan de globetrotters hier op het forum.

Over een paar maandjes ga ik een week of 3 op pad in de tropen en ben op zoek naar een stevige rugzak waar ik mijn camera en wat lenzen in mee kan nemen, maar ook voldoende ruimte biedt voor wat flessen water en ander spul om de dag mee door te komen. Daarbij moet ie qua formaat binnen de maten van de cabinebagage vallen (dat is volgens mij niet zo moeilijk), aangezien ik mijn camera-apparatuur niet in het bagageruim wil hebben.

Budget: max €200 (even ruim ingezet, €150 zou mij voldoende moeten lijken)

Alvast bedankt!

Marten
Forumlid
Forumlid

Re: Handige rugzak voor 3 weken tropen

Bericht door Marten » ma jan 05 2015 3:16 pm

Tip: doe geen flessen water in de rugzak waar ook je fotoapparatuur in zit.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » ma jan 05 2015 3:19 pm

Ook niet aan de buitenkant?

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jan 05 2015 3:34 pm

Zou het niet doen. Je klimt wat, je stoot de rugzak, de fles barst of de dop gaat er af....
Ik heb een kleine rugzak voor het loopwerk en een flesje water op mijn heup of in borstzak.

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » ma jan 05 2015 4:16 pm

Ok, thanks!

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma jan 05 2015 4:39 pm

Wat water betreft ben ik zelf fan van de 2l Camelbak Antidote, zit bij mij standaard in het achtervak van een Lowepro Flipside AW 400 op langere fototochten. Die rugzak is groot genoeg voor camera, lenzen, water, wat te eten, fleece/regenjas en klein genoeg voor carry-on en om je te dwingen geen overbodige dingen mee te nemen.

In dit rugzak segment is behoorlijk wat keuze om iets te vinden wat goed bij je past.

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Highlander » ma jan 05 2015 4:54 pm

Deze heb ik
http://www.cameranu.nl/nl/p250314/lowep ... 0-aw-black

Een hele fijn zittende rugzak, is lekker groot zodat het gewicht over je hele rug wordt verdeeld
En hier zitten op de zijkant van die zakjes van gaas waar je zonder probleem drinken in kunt doen
De ingang naar je spullen zit op je rug zodat het er ook niet uit gestolen kan worden, maar wat nog beter is dat als je de riem om je middel vast zit je de rugzak naar je buik kan draaien en zo gemakkelijk zonder de rugzak af te doen bij jou spullen kan.
Afbeelding

En volgens mij, maar dat weet ik niet zeker is er ook zo`n cammelbag voor te krijgen die in de voorvak past, ik geloof zo`n 1.5 liter
Wil je het eens proberen ben je van harte welkom, gaan we een stuk lopen, en dan mag jij mijn spullen dragen :lol:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma jan 05 2015 4:55 pm

Idd. Nooit zo'n plastic waterflessie meenemen. Zeker bij het hiken gaan die dingen altijd lekken, hetzij door stoten/vallen, hetzij door drukverschillen doordat je omhoog/omlaag gaat.
Heb ooit gehad, ondanks dat ik de waterfles apart in een plastic zak had gerold, m'n hele rugzak zeiknat was. :(

Gebruik al jaren van die metalen flessen met goed sluitende doppen, zoiets als dit:
Afbeelding

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » ma jan 05 2015 5:48 pm

Flipside is ook mijn favoriete rugtas. De 500 is misschien net iets te groot voor jouw doel. Zit erg prettig, echt voor de combi lopers / fotografen gemaakt. Aan beide zijkanten kun je drinken meenemen in vakjes aan de buitenzijde en er zit een regenhoes bij (alleen achterzijde). Waterzak zou ik niet aanraden in het achtercompartiment, zware zaken zo dicht mogelijk op je rug zorgt ervoor dat je langer comfortabel loopt. Als het echt vochtige omstandigheden zijn, kun je nog aan de dryzone denken van lowepro waarbij een compartiment echt waterdicht is, of aan ortlieb tassen, ook echt waterdicht. Die laatste hebben als nadeel dat ze minder op fotografen zijn ontworpen maar met losse beschermhoesjes om je objectieven werkt dat ook gewoon goed.

MarcB
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcB » ma jan 05 2015 6:29 pm

Ik zou voor de 300AW gaan. Dit formaat mag namelijk de vliegtuigcabine in. Met de 400 loop je het risico dat deze het ruim in moet....

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » ma jan 05 2015 7:34 pm

Ah bedankt allen voor de handige tips, de Lowepro staat op de lijst, ziet er mooi uit. Inderdaad de 500 lijkt best groot. Ik zal de maat van mijn reguliere cabinetrolley eens opmeten.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma jan 05 2015 8:09 pm

Nog een tip voor de tropen:
Wapen je tegen vochtigheid! Zorg in ieder geval dat je geen schimmels in/op je fotoapparatuur mee naar huis neemt...de gevolgen kunnen nog jarenlang dooretteren...

Pearldrop
Forumlid
Forumlid

Bericht door Pearldrop » ma jan 05 2015 8:12 pm

Heb zelf de Hama daytour 230. Meer plaats voor camera/lenzen dan in de lowepro die ik hiervoor had en buitenafmetingen zijn ook nog kleiner (gaat altijd als handbaggage mee). En ook nog een heel stuk goedkoper. Aparte buitenvakken voor waterflesje of andere accessoires.

Afbeelding

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jan 05 2015 8:19 pm

Dat wordt zo nog een hele sjouwpartij, Faiz, daar in de tropen!

Redblockman
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Redblockman » di jan 06 2015 8:04 am

Ik heb geen concrete voorstellen, maar wel een paar tips...
Zorg voor een paar stevige flessen, alle de metalen gelinkt door Captain Hook of bijvoorbeeld de kunstof flessen van Nalgene. Ik zou zeggen afhankelijk van de lengte van de wandelingen endergelijke minimaal 2 liter water per persoon meenemen, dat klinkt veel maar denk dat je er blij mee gaat zijn als je een paar uur door de hitte sjouwt.
Daarnaast zou ik gaan voor een tas met vakken voor je water aan de buitenzijde zodat bij een mishap met je waterflessen(je zal maar net de dop niet goed dicht gedraaid hebben) dat het water niet door je camera gear loopt.
Daarnaast zal wat ruimte voor andere spullen naast camera zooi ook wel prettig zijn lijkt me. Gezien je volgens je onderschrift 1 camera en 3 lenzen hebt hoeft je tas niet reusachtig te zijn...
Momenteel gebruik ik een goede backpack(Gregory Z40 in mijn geval) waar ik mijn camerazooi apart in verpak, zit zelf nog te denken aan een F-stopper ICU erbij te scoren. Deze draagt enorm fijn en heeft ruimte voor mijn camera en daarnaast kan ik alle spullen die ik meeneem op een wandeling ook heel fijn kwijt.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”