WT-5 en Nikon ViewNX 2

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
channink
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

WT-5 en Nikon ViewNX 2

Bericht door channink » do jan 08 2015 9:12 pm

Even een verhaaltje zodat de vraag duidelijk wordt. Excuus alvast.

Via camera control pro en een usb kable schiet ik mijn foto's op de laptop in een bepaalde map. Via ViewNX 2 zie ik de foto's binnen komen, "EN" op een tweede scherm (TV) de "laatste" geschoten foto passend worden weergegeven op de TV.
Nu heb ik via mijn laptop en een router een eigen wifi netwerk gemaakt en met de WT-5 daarmee contact gemaakt. De foto's komen keurig binnen draadloos op de laptop in een bepaalde map. Wanneer ik nu met ViewNX 2 naar die map navigeer word niet de laatste foto getoond op het tweede beeldscherm/TV. Let op Het moet dus niet een DIASCHOW weergave zijn van die map, enkel de laatste foto die ik maak, moet op het tweede scherm groot getoond worden en blijven staan net zolang ik een nieuwe foto maak en dat die dan weer getoond wordt.

Wie weet hoe ik dat moet instellen, of heb ik hier andere software voor nodig.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: WT-5 en Nikon ViewNX 2

Bericht door Léon Obers » do jan 08 2015 9:34 pm

Welkom op het forum.

Het zal er vanaf hangen of er gebruikers zijn die een vergelijkbare set-up gebruiken.
Het verschil met je uitleg is dat je met WiFi in dat geval geen gebruik maakt van Camera Control Pro.
Is er geen mogelijkheid Camera Control Pro via WiFi te gebruiken (middels de WT-5) zoals je dat met USB hebt gedaan?
In dat geval lijkt me het probleem opgelost.

Misschien een andere mogelijkheid met nogal wat opties en zelfs freeware software is gebruik maken van "DslrDashboard"
Software om via een tablet of mobiele telefoon op basis van Android je camera draadloos te bedienen, inclusief LiveView.
Met tevens Windows, Linux en Apple versies om het vanaf de computer te bedienen.

http://dslrdashboard.info/introduction/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://play.google.com/store/apps/deta ... oard&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik echter uit de informatie haal, zou het misschien niet samen werken met de WT-5. dat zou je specifiek moeten nalopen.
Het werkt wel samen met een goedkope TP-Link portable WiFi router.
Een hele draad daarover kijk < HIER >
Vriendelijke groet, Léon Obers

channink
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door channink » ma jan 12 2015 1:41 pm

Dankje Leon,

Waar ik het voor wil gaan gebruiken is op evenementen, zodat je meteen de foto's op meerdere beeldschermen kunt laten zien. etc etc. Ik weet dat het systeem bestaat, maar diegene die het gebruikt in mijn stad verteld natuurlijk niet hoe hij dat doet.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma jan 12 2015 2:00 pm

Er zijn talloze goedkope en freeware "tethered" software applicaties, waarbij je mogelijk direct beeld naar een beeldscherm kunt sturen.
Veel ervan zijn op de huidige WiFi mogelijkheden ingespeeld en bieden andere mogelijkheden dan wat Nikon Camera Control Pro te bieden heeft. Zou je test-versies kunnen downloaden en kijken hoe een en ander is in te stellen. Elk heeft zijn eigen voor- en nadelen en nadruk op een bepaald gebruik.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”