Eerste test plaatjes met 70-300 VR
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Paoli het zijn twee totaal verschillende objectieven. Het eerste objectief heeft wel een groter bereik, maar haalt niet de kwaliteit van de tweede.Paoli schreef:Hoi Jan Pieter,
dat lijkt me inderdaad ook een mooie lens hoor.
Wie kan me vertellen welke lens je het beste zou kopen?
18 - 200
70 - 300
![]()
groeten
Ik zou gaan voor de 70-300 VR en in de lagere regio een Nikon AF-S 18-70. Of bv. een Tamron 17-50 f/2.8.
Ik had al een 18-70 . daarnaast ben ik niet kapot van de bouwvorm van een 18-200 en heb ik nu 100 mm tele bereik extra wat een groot verschil is. De bouwvorm van de 70-300 VR is meer dan ok te noemen
en ik vind lenzen wisselen geen ramp. Ik heb ook nog een Tokina 12-24mm en ik dek dus het hele bereik van 12 t/m 300mm met gemiddelde optische en goede bouw kwaliteit af.
Luc.
en ik vind lenzen wisselen geen ramp. Ik heb ook nog een Tokina 12-24mm en ik dek dus het hele bereik van 12 t/m 300mm met gemiddelde optische en goede bouw kwaliteit af.
Luc.
Wel, ik denk dat ik maar eens eerst mijn bedoeling uitleg.
Ik maak heel graag foto's van schepen, steigers, zeevogels,... kortom vele objecten die je aan de zee kan terugvinden.
Gisteren heb ik een Sigma 600mm catadioptrische lens gekocht waarmee je toch al serieus dichtbij mee kunt fotograferen. Maar het is geen AF en F8.
Ik ben dus op zoek naar een goede lens waarmee ik zeker deze bovenstaande dingen kan, maar ook meer 'gewone' dingen die je in de natuur vindt zoals uitzichten, rotsen,...
zou de 70-300 dan iets zijn voor mij? Ik ben nog geen expert binnen het fotograferen en ik wil mijn 'lenzenarsenaal' stilaan uitbouwen zonder een heel groot bedrag in 1 keer uit te geven.
groeten Paoli
Ik maak heel graag foto's van schepen, steigers, zeevogels,... kortom vele objecten die je aan de zee kan terugvinden.
Gisteren heb ik een Sigma 600mm catadioptrische lens gekocht waarmee je toch al serieus dichtbij mee kunt fotograferen. Maar het is geen AF en F8.
Ik ben dus op zoek naar een goede lens waarmee ik zeker deze bovenstaande dingen kan, maar ook meer 'gewone' dingen die je in de natuur vindt zoals uitzichten, rotsen,...
zou de 70-300 dan iets zijn voor mij? Ik ben nog geen expert binnen het fotograferen en ik wil mijn 'lenzenarsenaal' stilaan uitbouwen zonder een heel groot bedrag in 1 keer uit te geven.
groeten Paoli
Ik denk dat het een 70-300 VR lens gaat worden.
Maar nu stoot ik op volgende. Ik ben op zoek gegaan en kom volgende dingen tegen:
Nikon AF-S VR 70-300mm/4,5-5,6G IF
Nikon AF-S VR 70-300 / 4,5-5,6 G ED
Het enige verschil is de IF en de ED. Dacht dat IF (internal focus) wil zeggen maar ben er niet zeker van.
kan iemand hier meer uitleg over geven?
mercikes
paoli
Maar nu stoot ik op volgende. Ik ben op zoek gegaan en kom volgende dingen tegen:
Nikon AF-S VR 70-300mm/4,5-5,6G IF
Nikon AF-S VR 70-300 / 4,5-5,6 G ED
Het enige verschil is de IF en de ED. Dacht dat IF (internal focus) wil zeggen maar ben er niet zeker van.
kan iemand hier meer uitleg over geven?
mercikes
paoli
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
70-300mm VR + TC
Ja Paoli de 70-300mm VR is voor het geld echt een mooi en bruikbaar objectief voor 480 euro.
Je zou er een Kenko Pro 300 TC van 1.4 bij kunnen nemen voor 135 euro.
Dan krijg je a.h.w. een objectief van 420mm.
Te koop via MP in Schagen is tevens een betrouwbare leverancier en Nikoniaan
Succes met je keuze.
Groetjes George
Je zou er een Kenko Pro 300 TC van 1.4 bij kunnen nemen voor 135 euro.
Dan krijg je a.h.w. een objectief van 420mm.
Te koop via MP in Schagen is tevens een betrouwbare leverancier en Nikoniaan

Succes met je keuze.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
IF staat voor Internal Focus Focus motor bevind zich in het objectief ED is een aanduiding voor de gebruikte glas/coating soort. de 70-300 heeft ze beide.
Als je graag Macro foto's maakt is een macro objectief bijv. 60mm micro of de nieuwe Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G IF-ED lens meer iets voor je dan de 70-300VR.
Luc
Als je graag Macro foto's maakt is een macro objectief bijv. 60mm micro of de nieuwe Nikon AF-S VR Micro 105mm f/2.8G IF-ED lens meer iets voor je dan de 70-300VR.
Luc
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
MP = marktplaats.
In Schagen zit een betrouwbare leverancier die met een aantal zaken flink goedkoper is omdat hij geen winkelruimte heeft en dus geen bijkomende kosten. Zoek maar even http://www.marktplaats.nl/
Groet, Cees
In Schagen zit een betrouwbare leverancier die met een aantal zaken flink goedkoper is omdat hij geen winkelruimte heeft en dus geen bijkomende kosten. Zoek maar even http://www.marktplaats.nl/
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning