emdeklerk schreef:Dat je mijns inziens je camera dermate slecht kent dat je een elementaire instelling als die Lock nooit lijkt te zijn tegengekomen, c.q. dat je kennelijk geen idee hebt waar je als eerste naar zou moeten kijken: scherpstelpunt niet meer te veranderen? Hee: effe unlocken...
Zoals anderen hier aangeven kan het altijd zijn dat een instelling even "zoek" is, het schijnt met die scherpstellock vaker voor te komen, maar als de elementaire camera-kennis ontbreekt om dit probleem te herkennen c.q. ter plekke te corrigeren dan ligt er - wederom mijns inziens - veel handleidingsterrein braak.
Het is totaal niet interessant hoe ik werk, maar bij mij is de primaire instelling op Lock, en als ik de camera vier maal van die Lock afgehaald heb is het veel. Maar dan weet ik dus dat ik dat gedaan heb. En ik zal heus niet gaan roepen dat "dit of dat mij niet zou overkomen" integendeel, maar als er iets veranderd is op de camera, bedoeld of onbedoeld, dan weet ik wel onmiddellijk waar ik zoeken moet.
Bij jou staat het kennelijk altijd op Unlock en je weet bij god niet dat er een Lock is? Zo komt het wel over.
Maar sorry voor mijn overdenkingen, ik vind het heerlijk driesterren forum-leesvoer.
En voor de duidelijkheid: het is voor mij meer verbazing dan willen terechtwijzen, hoewel ik me geheel en realiseer dat zulks zo niet zal overkomen. Dus nogmaals: sorry.
Heb ik toch net een D800 besteld?!
Ik geef eerlijk toe dat ik je reactie onwijs zuur vind. Maar dat zie ik vaker van je hier op het forum dus ik had niet anders verwacht.
Ik heb weer wat geleerd en dat vind ik het belangrijkste. Kan ik nu mooi naar de 4 sterretjes!