Zeeuws dagje

Plaats reactie
Jannette
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Zeeuws dagje

Bericht door Jannette » di jan 20 2015 8:24 pm

Afgelopen zaterdag werd er mooi weer voorspeld, na dagen van storm en regen eindelijk weer eens naar buiten! Heerlijk met de camera er op uit getrokken richting Zeeland, en
Domburg en Westkapelle bezocht. Wilde al langere tijd de strandpalen eens vastleggen maar vond het wel lastig om dit echt goed te doen. Voor het eerst ook gewerkt met Nikon Silver Pro voor de zwart-wit omzetting. Ik vond het vooral lmoeilijk om de luchten mooi te krijgen. Tips zijn altijd welkom!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Zeeuws dagje

Bericht door gvdnberg » wo jan 21 2015 2:07 pm

Mooi spel tussen scherp en vaag. Hoewel ik het hier en daar toch anders zou doen. Bijvoorbeeld bij foto 1 zou ik een stuk lucht weglaten, of juist een stuk strand, zodat de horizon niet langer in het midden staat, vergelijk met foto 2 bijvoorbeeld.
Naar mijn smaak is er in een aantal foto's juist teveel onscherpte om het scherpe mooi uit te laten komen. Foto 4 past mijns inziens niet helemaal in de serie, terwijl ik bij foto 5 een stuk van de bovenkant af zou halen. Foto 7 vind ik mooi, hoewel zwart/wit niet helemaal mijn ding is.

Dit is mijn mening, zoals er waarschijnlijk nog veel meer bestaan.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo jan 21 2015 8:54 pm

Ik vind het wel gedurfd en anders dan anders, leuk!
De laatste valt door de scherpte een beetje uit de toon maar de rest heb ik zeker met plezier naar gekeken. Heel anders dan hoe de meeste mensen (inclusief ik zelf) de bekende palenrijen zouden fotograferen.

Kroontje

Bericht door Kroontje » wo jan 21 2015 9:19 pm

Mooie serie ;)
Maar inderdaad zou foto 1 met minder lucht ook mij meer aanspreken.
Bij foto 4 een iets hoger f getal, zodat de zee iets meer toont.
Rest erg mooi om naar te kijken ;)

Gr Kroontje

Jannette
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Jannette » wo jan 21 2015 10:05 pm

Alle drie erg bedankt voor jullie reactie, daar kan ik wat mee!
Fotografeer nu bijna een jaar met mn spiegelreflex en leer nog elke dag bij, mede dankzij dit forum.
De tip bij foto 1 ga ik zeker toepassen, zie inderdaad dat dat de aandacht beter vestigt op de onderkant van de foto.
Ook de opmerking van Kroontje over foto 4 is terecht, de zee zou dan mooier uitkomen.

Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”