YN568EX trager dan SB-600

Discussies over flitsers
Plaats reactie
JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

YN568EX trager dan SB-600

Bericht door JJG » zo jan 18 2015 6:04 pm

Mijn Yongnuo 568EX reageert op TTL trager dan mijn Nikon Sb600 en kan hierdoor dus niet goed belichten. Wanneer ik de Yongnuo op Manual zet is er niks aan de hand. En dat werkt ook prima. Maar toch vind ik het vreemd.

Ik zet de Yongnuo 622 trigger op manual voor de 568EX.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen?

JJG
Forumlid
Forumlid

Re: YN568EX trager dan SB-600

Bericht door JJG » vr jan 23 2015 4:44 am

Niemand?

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » vr jan 23 2015 7:25 am

Vermoed dat dit de beste manier is dat je anders altijd tegen dit probleem aan loopt dus op m blijven.
Vreemd dat er nog niemand gereageerd heeft :) . Er zijn er die deze combi gebruiken op het forum .

Misschien heb je hier iets aan .
On-camera:
In TTL-mode staat de flash altijd op FP - dus of je nu op 1/125 of 1/4000 schiet, hij belicht zo correct mogelijk. Dat kan 1 tot 2 stops onder of over zijn, maar met wat trial en error kom je erachter. Maar je kunt hem prima gebruiken om bij laaiende zon op Aperture priority een invulflits te geven.
Bij oude AF-D lenzen wordt de brandpuntsafstand soms (bijna altijd) niet correct doorgegeven aan de zoomkop: bij mijn Nikkor AF 28-105 D 3.5-4.5 macro wordt de brandpuntsafstand standaard ingesteld op 70 mm, en alleen met wat wrikken onderin wordt de 28-mm-instelling doorgegeven. Dat is op te lossen door gebruik maken van de MA-stand: je verliest je TTL, belichting wordt geregeld via sensor op de flash, maar kan nog steeds op camera worden ingesteld. Brandpuntsafstand is eveneens handmatig instelbaar
Overige situaties: redelijke TTL-flitser met flink wat toeters en bellen die ook de top-of-the-line Nikon speedlights hebben - maar zonder de vanzelfsprekendheid en het gebruiksgemak van het merkeigen spul. Ontdekken wat hij kan en niet kan is vooral een kwestie van experimenteren, aangezien de bijbehorende user manual dusdanig kromsprakig en gebrekkig is dat je uit een reclamefolder nog eerder wijs wordt.
Off-camera
Nikon cls-compatibiliteit is een sprookje -maar wireless remote werkt wel in de MA-stand, dus niente TTL-functionaliteit. In mijn geval (D600) werkt alleen in groep 2. In groep 1 gaat de sync op tilt, de flitser gaat wel af, maar alles blijft donker. Maar met alle instelmogelijkheden van commander en off-camera flash op de D600 plus de instelmogelijkheden op de flitser zelf zit je toch al gauw aan de 8-fac opties, dus dat vraagt nog wel wat uitzoekwerk. En het kan per camera verschillen.
Algemene conclusie: een boven-basale flitser met de nodige tekortkomingen, maar tegen een prijs die ook weinig recht tot pruttelen overlaat; een goede keus voor wie een beperkt budget heeft en bereid is de nodige concessies te doen. Voor mij een prima keus, maar af te raden voor wie zich geen missers kan permitteren of verwacht dat alle opties kant en klaar afgewogen en verpakt beschikbaar zijn.

uit deze .
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1156437/11" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » ma jan 26 2015 6:44 pm

Dank voor je reactie! Zal het later vanavond nog even goed doorlezen.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”