Opvolger D80?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Kim

Opvolger D80?

Bericht door Kim » wo nov 07 2007 10:16 am

Hallo allemaal,

Ik hoorde gisteren bij de Mediamarkt (ok, niet echt een 'fotospeciaalzaak'... :oops: ) dat er waarschijnlijk in december een opvolger van de D80 geïntroduceerd wordt?

Is er buiten de verkoper van de Mediamarkt nog iemand die dit gerucht gehoord heeft? En zo ja, is dan ook al bekend wat de verschillen t.o.v. de D80 zijn?

Groetjes,
Kim

GdP

Re: Opvolger D80?

Bericht door GdP » wo nov 07 2007 10:38 am

Kim schreef:Hallo allemaal,

Ik hoorde gisteren bij de Mediamarkt (ok, niet echt een 'fotospeciaalzaak'... :oops: ) dat er waarschijnlijk in december een opvolger van de D80 geïntroduceerd wordt?

Is er buiten de verkoper van de Mediamarkt nog iemand die dit gerucht gehoord heeft? En zo ja, is dan ook al bekend wat de verschillen t.o.v. de D80 zijn?

Groetjes,
Kim
Als dat zo is, lijkt het mij mogelijk dat daar vergelijkbare verschillen in zitten zoals die nu bestaan tussen de D200 en de D80. Het zal dan gaan om de D300 versus een D90?

Met vr. gr.,

Gerrit

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » wo nov 07 2007 11:49 am

Beste Kim,

Geloven is leuk, zeker weten is iets anders.
Wellicht bedoelde de verkoper de D300, die wellicht in December leverbaar wordt.
Ik geloof niets van nieuwe Nikon producten totdat ik een persbericht uit betrouwbare bron heb gelezen.

Groeten, Gijs Sandberg, bladredacteur.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Kim

Bericht door Kim » wo nov 07 2007 12:29 pm

Het zou echt om een opvolger van de D80 en niet om de D300. Dus ook ongeveer in dezelfde prijsklasse als de D80. En daar valt de D300 helaas 'net niet' in... :(

Dus toch gewoon de D80 aanschaffen en niet wachten op een prijsdaling i.v.m. de introductie van een nieuw model?

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo nov 07 2007 12:40 pm

Als ik de aanbiedingen op MP moet geloven, is de D80 al aardig in prijs gedaald!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo nov 07 2007 1:11 pm

Ik zou gewoon lekker voor een D80 gaan. prima body waar je wel even mee vooruit kan. anders kan je bijna blijven wachten op nieuw uitkomende body's [ het gaat tegenwoordig rap ]
misschien als het zo zijn dat het evt met een 12 mp uitkomt om de race in de pixels bij te houden. maar of dat nou zo belangrijk is ?????

mijn advies: een D80 en lekker gaan fotograferen.

John Sentani

Bericht door John Sentani » do nov 08 2007 8:06 am

specs van de D90 zijn al bekend: http://yourphotoarchive.com/laugh.htm

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

D nog wat

Bericht door George Fennes » do nov 08 2007 8:34 am

Hij is leuk John :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jos » do nov 08 2007 9:20 am

Ik schiet nu met die goeie ouwe trouwe D70. Overstappen naar de D80 was/is voor mij niet aantrekkelijk, hoewel die camera absoluut weer veel verder doorontwikkeld en dus beter is dan mijn oude beestje.

Ik verwacht veel van de CMOS sensor, die in de D300 zit en die ook wel in de D90 zal komen. Minder ruis staat bij mij veel hoger op de vrlanglijst dan meer mp en meer opnamen per seconde. Live view is natuurlijk ook handig, maar voor mij niet per se noodzakelijk. In camera VR (en dat zal er wel niet opzitten) evenmin omdat ik onder moeilijke lichtomstandigheden toch gebruik maak van een statief.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

wim hazenhoek
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim hazenhoek » do nov 08 2007 12:29 pm

super humor john :lol: :) :P :) :D :lol:
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;

Diddlbiker

Bericht door Diddlbiker » za nov 24 2007 4:41 am

Met net twee nieuwe cameras uit is het onwaarschijnlijk dat er in december nog een nieuwe camera aangekondigd wordt.

De PMA is eind januari, als Nikon een nieuwe DSLR introduceert dan zal het daar zijn - maar ik verwacht dat ze voorlopig even leeggepoept zijn en pas een nieuwe camera in mei of juni aankondigen.

Dat zal, denk ik, wel een opvolger van de D80 zijn aangezien dat nu de oudste camera in het assortiment is. Een sub-$1000 versie van de D300? Dat zou erg mooi zijn.

LvDongen

Bericht door LvDongen » di nov 27 2007 12:02 am

Ik heb de vraag ook op een ander forum geplaatst en daar kwam iemand met de mededeling dat het april zou worden. Lijkt mij ook aannemelijker. De d80 is er ook nog maar zo kort en de nikon d300 moet net uitkomen.
Ik denk dat er wel wat zaken uit de d300 in de "nieuwe d" terug te vinden zullen zijn, maar eerst moet die d300 verkopen.
Misschien dat ze nog een uit/ omklapbaar schermpje op de opvolger van de d80 kunnen maken, dat zou weer nieuwe mogelijkheden bieden.

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » do nov 29 2007 4:34 pm

LvDongen schreef:Ik heb de vraag ook op een ander forum geplaatst en daar kwam iemand met de mededeling dat het april zou worden. Lijkt mij ook aannemelijker. De d80 is er ook nog maar zo kort en de nikon d300 moet net uitkomen.
Ik denk dat er wel wat zaken uit de d300 in de "nieuwe d" terug te vinden zullen zijn, maar eerst moet die d300 verkopen.
Misschien dat ze nog een uit/ omklapbaar schermpje op de opvolger van de d80 kunnen maken, dat zou weer nieuwe mogelijkheden bieden.
Waarom zou je een uitklapbaar schermpje op de camera maken? Voor life view?

Fotograferen doen we toch middels het occulair? :D

In ieder geval, ik heb momenteel een D80, en als ik een nieuwe body koop word dat hoogstwaarschijnlijk een D200/D300. Tenzij iemand zijn D2X voor onder 2000 euri kwijt wilt :D

LvDongen

Bericht door LvDongen » do nov 29 2007 11:00 pm

Waarom een uitklapbaar scherm. Puur om als hoekzoeker van dienst te doen, waarbij uit moeilijke hoeken (vanaf de grond of boven het hoofd) gefotografeerd kan worden.
Ik hoop dat de opvolger ook met gemak 1600 iso aan kan. Ik heb inmiddels op internet foto's van de D300 gezien en die mogen er zijn bij hoge iso-waarden.

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » do nov 29 2007 11:03 pm

mjah mjah, op zich een handige suggestie, maar ik heb zo mijn bedenkingen. Ik houd niet zo van tierelantijnen aan mijn camera.

Een uitklapbaar scherm is weer een onderdeel dat af kan breken.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”