even een tijdje wat stiller geweest; maar er is privé nogal wat gebeurt (in de ziekenboeg en dergelijke) maar ik wilde graag weer wat delen en jullie meningen vragen.
Ik heb in het verleden heel veel met een vast model samengewerkt en dat is heerlijk werken, maar om nog meer te leren van/over portret/model fotografie is het het beste om te werken met modellen die je nog helemaal niet kent.
Dus dat heb ik afgelopen zaterdag maar gedaan

Na mijn oproep in een TFP-groep meldde Fenne zich dat ze het wel zag zitten om met mij - nog wat meer ervaring zoekende fotograaf - samen wilde werken.
Dus vooraf een moodboard samengesteld, wensen en grenzen besproken en zaterdagmiddag om 12:00 uur begonnen.
De 4 uur vlógen om, diverse setjes en outfits geprobeerd; ideeën uitgewisseld en enorm veel feedback gekregen: waardevol!
En natuurlijk een aantal - in mijn ogen - hele mooie beelden gemaakt.
Equipment wat er gebruikt is:
Grijze papieren achtergrond, 1 ranger Quadra met beauty-dish opzet en softbox erom; 2x Yongnuo YN-560 (bij 1 setup bijgebruikt), D7100 met de Sigma 17-50 f/2,8 en de Sigma 70-200 f/2,8 (afgewisseld al naar gelang de behoefte).
Nabewerking: Lightroom 5 (mijn basis) met uitstapjes naar Photoshop voor de meer kritische bewerkingen en NIK Silver FX natuurlijk voor de zwart/wit.
(sigaretten-rook in foto 9 en 10 is ook gephotoshopt, nog aardig goed gelukt vond ik haha).
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12: