Hoi nikonfanaten,
Misschien was ik wel verwend met de Olympus EM1 en EM5....
Maar heb ik het goed, als ik opmerk dat bij de camera (D750), het beeld niet meedraaid, zodra ik de camera draai?
Als ik met de Olympus een foto maak in portretstand, draaide met het bekijken van de foto automatisch recht.
Yip, dat kan ik met mijn spiegelbeest ook...
Maar als ik dan de portretfoto op het volledig scherm wil zien, draai ik de camera weer in portretstand.
Bij de Olympus draaide de foto dan automatisch mee.
Bij de Nikon (tot nu toe...?) niet.
Is dit niet in te stellen, dat de foto met de kijkstand meedraaid (zonder iedere keer je menu in te stellen)?
Zo nee, dan zou Nikon dat in een firmware update toch vrij gemakkelijk kunnen regelen.
Wat denken jullie hiervan?
Groet Ad B
Foto draaien.
- Ad B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Foto draaien.
---
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Re: Foto draaien.
daar is een keuzemogelijkheid voor in het menu.
Welkom op het forum!
Welkom op het forum!
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- Ingmar
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ad/Henk,
Daar is inderdaad een mogelijkheid voor in het menu…zei het dat ik hem een beetje krom vindt, maar dat is mijn mening.
De optie Draai portret in het opname menu moet op uit staan, als je dat doet (althans bij D7100) dan worden foto's in portretstand ook in portret weergegeven…..je zou verwachten dat die functie aan moest staan….dit staat dus verkeerd in de manual:

Grtz,
Ingmar
Daar is inderdaad een mogelijkheid voor in het menu…zei het dat ik hem een beetje krom vindt, maar dat is mijn mening.
De optie Draai portret in het opname menu moet op uit staan, als je dat doet (althans bij D7100) dan worden foto's in portretstand ook in portret weergegeven…..je zou verwachten dat die functie aan moest staan….dit staat dus verkeerd in de manual:

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
- Ad B
- Forumlid
Hoi,
ik weet dat ik dat in het menu in kan stellen...
Maar is er ook een mogelijkheid om in te stellen, dat de foto automatisch ook draait zodat je de camera draait.
Dit bij het blijken van een gemaakte foto.
Zoals ik bij mijn Olympussen kon en zoals een smart phone en I-pad dat doet.
Ad B
ik weet dat ik dat in het menu in kan stellen...
Maar is er ook een mogelijkheid om in te stellen, dat de foto automatisch ook draait zodat je de camera draait.
Dit bij het blijken van een gemaakte foto.
Zoals ik bij mijn Olympussen kon en zoals een smart phone en I-pad dat doet.
Ad B
---
- Ingmar
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nee volgens mij niet…maar je moet dan sowieso de camera draaien…volgens mij is het dan sneller dat het beeld al goed staat.
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar