Image Composer Editor.
Als alternatief voor betaalde software, zoals b.v. PTGui, is er ook het gratis Microsoft ICE.
Recentelijk is versie 2.0 uitgekomen:
http://research.microsoft.com/en-us/um/ ... jects/ice/" onclick="window.open(this.href);return false;
Version 2.0.2
•Redesigned user interface – ICE has a new look that makes all the features more understandable and easier to use.
•Automatic image completion – ICE can now fill in any missing pixels around the edges of your panorama, making a smooth boundary even in cases where you missed a shot.
•Improved workflow – ICE now guides you through the steps required to make a great panorama. And you can back up a step to change settings, then see the effects of those changes without having to start over from scratch.
•Full-resolution preview – Panorama previews are no longer limited by your screen resolution. ICE now allows you to zoom in to see every detail of your stitched panorama, no matter how big, before you export.
•Built-in Photosynth uploader – ICE no longer requires the installation of a separate application to upload a panorama to the Photosynth web site. You can now upload and share your panorama directly from within ICE.
What is Image Composite Editor?
Image Composite Editor (ICE) is an advanced panoramic image stitcher created by the Microsoft Research Computational Photography Group. Given a set of overlapping photographs of a scene shot from a single camera location, the app creates a high-resolution panorama that seamlessly combines the original images. ICE can also create a panorama from a panning video, including stop-motion action overlaid on the background. Finished panoramas can be shared with friends and viewed in 3D by uploading them to the Photosynth web site. Panoramas can also be saved in a wide variety of image formats, including JPEG, TIFF, and Photoshop’s PSD/PSB format, as well as the multiresolution tiled format used by HD View and Deep Zoom.
forum: https://social.microsoft.com/Forums/en- ... ?forum=ice" onclick="window.open(this.href);return false;
MS ICE 2.0. Panorama software
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: MS ICE 2.0. Panorama software
Beste Eric,
Dank voor de hint.
Afgezien van nieuwe toeters en bellen, hoop ik dat enige slordigheden van de eerdere versie verdwenen zijn.
Als jij ervaringen hebt: graag.
Mijn putnen bij de vorige versie: soms slordige save yes/no afhandeling, en traag opstarten.
Groeten, GIjs
Dank voor de hint.
Afgezien van nieuwe toeters en bellen, hoop ik dat enige slordigheden van de eerdere versie verdwenen zijn.
Als jij ervaringen hebt: graag.
Mijn putnen bij de vorige versie: soms slordige save yes/no afhandeling, en traag opstarten.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: MS ICE 2.0. Panorama software
Helaas, ik heb geen ervaring met de huidige MS ICE versie.
Ooit eens wat geprobeerd met ICE, maar ik kom toch iedere keer weer terug bij PTGui. En sinds dat die jongens van New House Internet Services, GPU acceleratie hebben toegevoegd is het helemaal toppie qua verwerkingssnelheid.
Ook het aantal instant projectiemogelijkheden vind ik erg prettig om e.e.a. te kunnen beoordelen voordat je daadwerkelijk een pano file creëert.
Daarnaast heb ik een paar keer van de support van dit Rotterdamse (!) bedrijf gebruik gemaakt en dat beviel goed. Ik meldde destijds een bug die ik gevonden had en na wat testwerk en heen en weer sturen van testbestanden werd binnen enkele dagen de fout gefixed en kwam er een nieuwe release.
Ooit eens wat geprobeerd met ICE, maar ik kom toch iedere keer weer terug bij PTGui. En sinds dat die jongens van New House Internet Services, GPU acceleratie hebben toegevoegd is het helemaal toppie qua verwerkingssnelheid.
Ook het aantal instant projectiemogelijkheden vind ik erg prettig om e.e.a. te kunnen beoordelen voordat je daadwerkelijk een pano file creëert.
Daarnaast heb ik een paar keer van de support van dit Rotterdamse (!) bedrijf gebruik gemaakt en dat beviel goed. Ik meldde destijds een bug die ik gevonden had en na wat testwerk en heen en weer sturen van testbestanden werd binnen enkele dagen de fout gefixed en kwam er een nieuwe release.