Stand: Fotograferen met afstandsbediening D750

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.
Plaats reactie
mandersp
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Stand: Fotograferen met afstandsbediening D750

Bericht door mandersp » vr jan 16 2015 9:36 pm

Op bladzijde 193 van de gebruiksaanwijzing van de D750 staat dat ik de afstandsbediening direct op afstand kan selecteren in het foto opnamemenu.
Het gekke is als ik deze optie aanzet deze weer op uit staat zodra ik de camera uitzet.

Wat doe ik verkeerd want ik wil graag dat direct op afstand altijd aanstaat.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Stand: Fotograferen met afstandsbediening D750

Bericht door ArendV » vr jan 16 2015 9:49 pm

Je doet niets verkeerd, dat gebeurt inderdaad bij het uitzetten van de camera (en je zult remote weer moeten inschakelen na het aanzetten van de camera).
Dus tijdens een foto sessie de camera gewoon aanlaten, hij gebruikt toch niet veel stroom tenzij hij in liveview staat.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

mandersp
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door mandersp » za jan 17 2015 10:27 am

Bedankt ArendV, ik dacht dat ik iets fout deed...

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » ma feb 16 2015 9:04 pm

Als je de afstandbediening veel gebruikt en geen zin hebt om die stapjes in het opnamemenu te doen, kun je de optie afstandbediening ook bovenin "mijn menu" zetten. Blz 421. Je kunt ook de i-knop gebruiken. Dan staat de afstandbediening op de 5e positie van boven. Blz 16 en 193. Ietsepietsie sneller.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Rien3951
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Rien3951 » do feb 19 2015 1:24 pm

Het is niet alleen bij het uitschakelen dat de afstandbedieningsstand naar 'off' gaat maar ook als het toestel in 'stand-by' valt.
Dit is erg lastig als je snel weer een foto wilt maken. Kan iemand mij vertellen of deze instelling aan te passen is.

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » do feb 19 2015 9:33 pm

Ik heb net het een en ander uit geprobeerd. Ik heb in het menu "mijn persoonlijke instellingen" bij "Timers..." alle Timers op 5 minuten ingesteld. Het waren de tijden voor de "Stand-by", "Monitor Uit", (waarin de 3 opties, weergave, menu's, informatiescherm) en de "Wachttijd Afstandbediening". Vlak voor de 5 minuten voorbij waren, kon ik met de afstandbediening nog een opname maken. Ik ga er vanuit dat je vanzelf tijd krijgt als je al de hierboven genoemde tijden verlengd. Je hebt de keus tot 30 minuten. Het laten aanstaan van de monitor gaat wel ten koste van de gebruiksduur van de batterij.
Het snelste antwoord krijg je waarschijnlijk via de support van Nikon Nederland.
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/contact_us" onclick="window.open(this.href);return false;
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Plaats reactie

Terug naar “D600, D610, D750 en D780”