Dank je voor de moeite Henk, maar ook dit programma werkt niet op een Mac. Zoals je alhier kan zien: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 65#p365779" onclick="window.open(this.href);return false; ben ik al voorzien.henkk schreef:Al googlend kwam ik op het volgende programma: PhotoME. Digital Photo Metadata Editor.
te downloaden via http://www.photome.de/download_en.html" onclick="window.open(this.href)return false;
de info over het aantal opnamen staat onder 'shutter count'
Hoe aantal clicks van D700 controleren?
Re: Hoe aantal clicks van D700 controleren?
Ik heb inmiddels feedback gegeven. Ben benieuwd. Wat mij stoort is dat ze niets me de feedback van jou gedaan hebben. Jij neemt je de moeiteiJoost schreef:Alvast dank voor de steun in deze. Niet dat het belangrijk is maar het stoort mij.demian schreef:Ik ga daarover een feedback geven.
en Apple doet er niets mee, terwijl het een kleine moeite is om de juiste vertaling in de eerstvolgende update aan te passen.
Logisch. Om daar even op verder te gaan: de afbeeldingsteller kan goed afwijken van de shuttercount. Denk aan het gebruik van live-view (kijken, filmen, etc).demian schreef:Hartelijk dank iJoost. Na 20 jaar Apple weer wat geleerd. Eerlijk gezegd zou ik bij het woord 'Afbeeldingsnummer' niet gedacht hebben aan sluiterbewegingen.
Mogelijk dat de sluiter met de spiegel meeklappert als je gaat autofocussen (niet op contract maar via de AF-module van de camera) tijdens liveview. Dat heb ik niet getest, maar ik kan het me zo voorstellen.
Vroeger heette dat zelfde veld shutter actuations en dat was en is domweg het aantal keren dat je sluiter is ontspannen. Je kunt natuurlijk wel iets anders verzinnen maar zolang je niet met enige onderbouwing aankomt hecht ik daar eerlijk gezegd weinig waarde aan.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
waarschijnlijk ga ik als hobby fotomaker.
never nooit zoveel kliks halen met de D7100
dus dan blijft mijn toestel waardevast
denk dat wanneer ik 1000 kliks heb gemaakt de camera allang weer weg is.
dus dan blijft mijn toestel waardevast

- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Daar zou ik dan snel wat aan doen Kremers! Wanneer ooit het gezegde geldt dat oefening kunst baart, dan is het wel bij fotografie! Met een beetje mazzel klik ik er 1000 per maand weg en nog steeds baar ik geen kunst! Het bijwonen van clubuitjes (wel even lid worden) is daarbij een goede hulp!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
- yo-1
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Of gebruik deze... http://www.camerashuttercount.com/
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
Als je hem dan te koop zet met 1000 kliks voor een acceptabele prijs dan is ie voor mij. Dan is de body net een beetje ingekliktKremers schreef:waarschijnlijk ga ik als hobby fotomaker.
dus dan blijft mijn toestel waardevast![]()

D3100 VR 18-55 VR55-300 en Nikkor AF-S 40mm F2.8 DX Micro G