Mijn opmerking moet je ook niet serieus nemen, zie knipoog-smiley.Paul Demo schreef:Het was sarcastisch bedoeld hoorFrederix schreef:Hoi Wienand, je bent toch geen "mooi weer fotograaf"? Je kunt ook foto's maken als het hoost . . . .Wienand schreef:============ snip ==========
Wel een mooi excuus om fotos te maken (als het droog wordt ooit)![]()
<<knip>>![]()
![]()
Omdat ik relatief vaker landschappen fotografeer in plaats van dingen in de stad, merk ik dat slecht weer gewoon wat vlakke fotos opleverd. Ook wel begrijpelijk als d'r weinig licht is, en water in de lucht.
Ander punt dat ik heb, is dat 10x15, waar ik fotos op laat afdrukken, eigenlijk te klein is om een groothoek foto tot zijn recht te laten komen.
Naast afdrukken op een groter formaat, heb je hier misschien tips voor?
Ik wil nog wel eens de voorgrond extra contrast geven en de achtergrond wat minder, de mate waarin hangt uiteraard van de opname af. Hierdoor ontstaat een soort kleurperspectief, dat geeft dieptewerking in de foto. Het mooiste is het als dit niet opvalt, maar wel zijn effect heeft. Hieronder staat een foto uit de oude doos, uit 2004, nog gemaakt met een Canon EOS 650. Deze foto laat zien wat ik eigenlijk bedoel:

foto 1, Sluis in het Apeldoornsch Kanaal bij Hattem.