Hoe is het met de Camranger gesteld ??

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Hoe is het met de Camranger gesteld ??

Bericht door Léon Obers » za mar 07 2015 4:21 pm

Helemaal geen ervaring met een Smart-TV. Wat zijn de opties van een Smart-TV?

Bedenk dat DSLR Dashboard een app is op basis van Android OS.
Dus de Smart-TV zou dan onder het Android OS in te stellen moeten zijn, verder standaard WiFi moeten hebben en een touch screen.
Ik denk dat die opties te ver gaan voor een Smart-TV.

Andere manier zou kunnen zijn om beeld vanaf je tablet via je WiFi netwerk door te sturen naar een Smart-TV.
Moet de Smart-TV wel binnen hetzelfde netwerk van de nu gebruikte TP-Link router connectie hebben.
Kost alleen maar meer accu-vermogen van de TP-Link.

Met Smart-TV etc. ben je kennelijk bezig in de studio.
Is het dan niet handiger vanuit een laptop te werken waar een extra monitor-uitgang of HDMI-uitgang op zit.
Die verbind je dan met de SMART-TV.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za mar 07 2015 4:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarcvanZuylen » za mar 07 2015 4:31 pm

He he, eindelijk eens een apparaat gevonden waar je nog niet zoveel van weet Léon. :D

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za mar 07 2015 4:42 pm

Had mijn bericht inmiddels wat aangevuld, kijk eens of er een optie bijstaat die je beter aanspreekt?
Met name de laatste optie lijkt me het meest handig en praktisch.
Laptop, daar DSLR Dashboard op draaien (met Windows versie van die app), via de TP-Link of USB met je camera verbinden, en rechtstreeks aan je laptop de SMART-TV hangen als extra monitor.

Ik heb hier thuis een gewone HD-TV als 2e monitor aan mijn PC hangen om HD-filmpjes rechtstreeks vanuit de Windows desktop op TV af te spelen.
Die TV is zelfs als "monitor" vanuit Windows gekalibreerd met de opties van een X-Rite meetkopje, software en profiel.

MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarcvanZuylen » za mar 07 2015 6:26 pm

Léon Obers schreef:Helemaal geen ervaring met een Smart-TV. Wat zijn de opties van een Smart-TV?

Andere manier zou kunnen zijn om beeld vanaf je tablet via je WiFi netwerk door te sturen naar een Smart-TV.
Moet de Smart-TV wel binnen hetzelfde netwerk van de nu gebruikte TP-Link router connectie hebben.
Kost alleen maar meer accu-vermogen van de TP-Link..
Dit was mijn idee ook, zoiets zat ik ook aan te denken.

Léon Obers schreef:Met Smart-TV etc. ben je kennelijk bezig in de studio.
Is het dan niet handiger vanuit een laptop te werken waar een extra monitor-uitgang of HDMI-uitgang op zit.
Die verbind je dan met de SMART-TV.
Maar hoe krijg ik dan de foto's op de laptop? DSLR-Dashboard werkt toch als app waardoor het wel werkt op een telefoon of tablet, maar niet op een laptop.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za mar 07 2015 6:53 pm

DSLR-Dashboard is er ook in een versie voor Windows, Linux en Apple OS.
Zie downloadpagina: http://dslrdashboard.info/downloads/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onlangs bij mij hier iemand geweest met een Macbook.
Binnen 3 minuten gedownload, geïnstalleerd, en via WiFi contact met de TP-Link router en connectie met mijn Nikon camera. Het werkte direct, zonder problemen.

Mocht het zijn dat je de accu te snel leeg vindt gaan van de TP-Link router, afgezien dat je de router tegelijkertijd kunt opladen en gebruiken,
zou je op locatie ook een < USB Powerbank > kunnen gebruiken als extra stroombron.

CaptainHook heeft kennelijk ook ervaring met een tablet met daaraan nog een extra USB-drive + voeding.
Zie bericht hier: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 82#p769582" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”