Sinds kort ben ik in het bezit van een D60 camera met de standaard 18-55mm kitlens. Hoewel het een oudje is en vrij simpel, is het voor mij een ideale camera om de eerste stappen te zetten. Geweldig vind ik het! Nu heb ik toch een paar vraagjes over de camera. Wellicht heeft iemand een dergelijke camera en wat meer kennis want ik kom er niet uit;
-Als ik in mijn zoeker kijk zie ik de aanduiding 1,3K wat slaat op het aantal foto's dat ik nog kan nemen aldus de handleiding.. Op het moment dat ik de ontspanknop half indruk krijg ik op die plek de melding "r04" en ik kan maar niet terugvinden wat dat betekent.
-Als ik de camera in A stand zet (daar doe ik het meeste mee) dan krijg ik af en toe wel, en af en toe niet de belichting-info te zien. Die streepjes met + en - aan de uiteinden. Ik vind het prettig om die info altijd te kunnen zien in de zoeker.. is dat een instelling die aan te passen is? Volgens het boekje krijg je alleen deze info te zien als er iets mis is met de belichting, vandaar dat je 'm niet altijd ziet.. maar ik vind 'm juist erg handig.
-Is het mogelijk in het zoekerscherm hulplijnen te zien tbv compositie? Ik trof hier niets over in de handleiding..
-Is het mogelijk de ISO waarde in de zoeker te zien? Naast de overige info dus.. of vraag ik dan te veel van de camera

Nou, wellicht weet iemand er wat meer van dan ik

Groetjes,
Dimar