SD card deurtje/slot is afgebroken
SD card deurtje/slot is afgebroken
Dag allemaal,
Deze week is mijn Nikon D3100 gevallen. Gelukkig werd de val gedempt door de cameratas maar toch heeft het deurtje van de SD kaart het niet overleeft. Nu wil ik online een deurtje vervangen maar ik zie niet goed hoe...
Er zitten daar namelijk geen schroefjes om het deurtje los tehalen. Klopt het dat de hele behuizing los moet? Iemand tips over hoe dit aan te vliegen?
BVD
gr Arie
Deze week is mijn Nikon D3100 gevallen. Gelukkig werd de val gedempt door de cameratas maar toch heeft het deurtje van de SD kaart het niet overleeft. Nu wil ik online een deurtje vervangen maar ik zie niet goed hoe...
Er zitten daar namelijk geen schroefjes om het deurtje los tehalen. Klopt het dat de hele behuizing los moet? Iemand tips over hoe dit aan te vliegen?
BVD
gr Arie
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: SD card deurtje/slot is afgebroken
Ik zou er maar niet zelf aan beginnen:
https://www.ifixit.com/Guide/Replacing+ ... Door/12493
Klusje voor "Beverwijk" .
https://www.ifixit.com/Guide/Replacing+ ... Door/12493
Klusje voor "Beverwijk" .
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De kans is groot dat die kosten in Beverwijk dusdanig hoog zijn dat, gezien de huidige nieuwprijs van een D3100, je de camera technisch gezien sowieso als totall loss kunt zien... dan is het niet zo gek om het zelf te proberen...Marten schreef:Ik zou er maar niet zelf aan beginnen:
tenzij het verzekeringswerk is dan zou ik hem ook opsturen naar Beverwijk!
Fin.
- Highlander
- Forumbeheerder
Waarom is dit nu gelijk weer een klusje voor Beverwijk, de aangehaalde link van Marten geeft toch aan dat het alleen maar tien schroefjes zijn
Appeltje eitje dacht ik zo
Appeltje eitje dacht ik zo
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Huis, auto, ik doe het allemaal zelf. Maar IK zou hier toch echt niet aan beginnen. Ik ben geen fijn-mechaniker. Maar een ander misschien wel.
En als de kosten idd uit de hand lopen word je wel gedwongen.
En als de kosten idd uit de hand lopen word je wel gedwongen.
Laatst gewijzigd door Marten op vr mar 06 2015 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ingmar
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Uiteindelijk is het een afweging die Arie voor zichzelf moet maken, maar de repair gids gezien te hebben zou het voor mij te doen zijn, een gemiddelde iphone reparatie is stukken meer werk. Ooit ook een ongelukje met mij D70s gehad en sloeg steil achterover van de kosten. Asl alternatief voor Beverwijk zou je ook eens een belletje kunnen doen met http://www.ncrr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; die hanteren schappelijke prijzen.
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Even ter aanvulling; Ik ben niet anti-Beverwijk hoor. Mijn 24-70mm komt daarnet vandaag en is weer in nieuwstaat. Flinke prijs maar niet iets wat je/ik zelf zou kunnen doen 
Maar als je klusjes wèl zelf kunt doen dan scheelt dat bijna altijd een berg geld. Eigen afweging, maar nieuwprijs van de apparatuur kan bij die afweging wel een zwaarwegende factor zijn!

Maar als je klusjes wèl zelf kunt doen dan scheelt dat bijna altijd een berg geld. Eigen afweging, maar nieuwprijs van de apparatuur kan bij die afweging wel een zwaarwegende factor zijn!
Fin.
Net even gekeken en ik schrok me rot van de foto's!!!
Je moet wel van hele goeie huize komen wil je hier zelf aan beginnen!!! Is nog kanslozer dan zelf je laptop openhalen.....(althans dat vind ik)
Ik hoop dat de kosten een beetje mee vallen....Heb je er trouwens aan gedacht om anders ZONDER deurtje te werken??? Kaart zit toch met een lock vastgeklikt dus die zal er niet zomaar uitvallen.
Je moet wel van hele goeie huize komen wil je hier zelf aan beginnen!!! Is nog kanslozer dan zelf je laptop openhalen.....(althans dat vind ik)
Ik hoop dat de kosten een beetje mee vallen....Heb je er trouwens aan gedacht om anders ZONDER deurtje te werken??? Kaart zit toch met een lock vastgeklikt dus die zal er niet zomaar uitvallen.
Nikon D5200 Nikon AF-S 35mm Nikon AF-S 18-105mm Nikon AF-S 55-300mm Tamron 18-270mm
https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums
https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums