Vervallen benzinepomp in hartje Bilthoven

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Vervallen benzinepomp in hartje Bilthoven

Bericht door Frederix » za nov 10 2007 9:38 pm

Ik rijd regelmatig door Bilthoven. Iedere keer, vlak bij de spoorwegovergang, kom ik een vervallen bemzinepomp tegen. Ik verbaas me er steeds weer over dat dit "geval" blijft staan, jaar in, jaar uit. Anderzijds vond de fotograaf in mij dat dit eens vastgelegd moest worden. Tijdens het fotograferen kwam een man die er vlak bij woonde informeren wat ik wel niet aan het doen was. Het blijkt dat deze benzinepomp een doorn is het oog van de omwonenden . . . . :evil:

Een tweetal foto's staan hieronder, de rest van de serie kun je hier op mijn site www.fotosvanfred.nl vinden.

Afbeelding
foto 1, vernielde pomp

Afbeelding
foto 2, het pompstation in de avond
Laatst gewijzigd door Frederix op zo dec 23 2007 12:37 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 10 2007 10:10 pm

Ik ken de locatie, fiets er wel eens langs. Past niet in het chique Bilthoven ;-)

Goed in beeld gebracht.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za nov 10 2007 10:14 pm

Ondanks dat het mischien een kwestie van smaak is maar let op het type en de groote van het kader!
Deze kaders ontkrachten de (sterke)foto's een beetje.
Met de foto's wil je een troosteloze situatie weergeven, en dan ga je er een vrolijk groot wit kader omgeen doen.
Een zwart kader zou m.i. beter (mischien cliche maar versterkt wel het beeld).

En daarbij hoe meer kaderrand hoe minder er overblijft voor de foto (indien je je aan de 800pix grens wil houden).
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Frederix

Bericht door Frederix » za nov 10 2007 11:42 pm

SwederD70 schreef:Ondanks dat het mischien een kwestie van smaak is maar let op het type en de groote van het kader!
Deze kaders ontkrachten de (sterke)foto's een beetje.
Met de foto's wil je een troosteloze situatie weergeven, en dan ga je er een vrolijk groot wit kader omgeen doen.
Een zwart kader zou m.i. beter (mischien cliche maar versterkt wel het beeld).

En daarbij hoe meer kaderrand hoe minder er overblijft voor de foto (indien je je aan de 800pix grens wil houden).
Die witte rand hoort bij mijn manier van werken, al zolang ik foto's afdruk in mijn doka cq bewerk in de PC. Ik vind er overigens niets vrolijks aan, zo is het ook niet bedoeld. Ik maak foto's van verschillende verhoudingen, maar zorg er altijd voor de breedte dan wel hoogte niet een maximum te boven gaat. Die foto wordt op een canvas geplaatst met een vaste grootte. Zo kunnen de zijkanten óf de boven en onderkant in verhouding breder zijn.

Gekleurde randen en kaders vind ik niet fraai. Zwarte kaders vind ik ronduit lelijk en zul je bij mijn werk, net als gekleurde randen, dan ook niet aantreffen.

Foto's die ik exposeer zet ik altijd in een gebroken wit passepartout, nimmer in een gekleurd of een zwart passepartout. Ik plaats de foto vaak niet in het midden van een passepartout, dit wordt bepaald door het onderwerp.

Frederix

Bericht door Frederix » za nov 10 2007 11:47 pm

Skippy schreef:Ik ken de locatie, fiets er wel eens langs. Past niet in het chique Bilthoven ;-)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Omdat het zo uit de toon valt, valt het ook zo goed op.

GdP

Bericht door GdP » zo nov 11 2007 12:40 am

Ik houd helemaal niet van kaders. :(

In het algemeen vind ik dat het afbreuk doet aan de foto. Ze worden er echt niet mooier van, en al helemaal niet met van die afschuwelijk brede kaders. :(

Blijkbaar, smaken verschillen. :wink:

Met vr. gr.,

Gerrit

McMelloW

Bericht door McMelloW » zo nov 11 2007 7:39 am

Frederix, sprekende foto's. De serie op je site maakt het hemaal kompleet. Je geeft de afbraak en vervallen staat heel goed weer.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”