Ed Schouten schreef:
Maar.....
Als ik dan bijvoorbeeld zoals in draadje 2 neerpen dat bij de bewerking van Danny vind dat de zon in mijn optiek te geel is moet men dit niet als kritiek op die persoon opvatten
Dat is juist het idee van dit topic, discussieren over de bewerkingen, en niet over het feit of men moet bewerken of niet

Ik vindt ze ook niet allemaal mooi:
dus van mij ook nog even mijn inhoudelijke mening per bewerking:
Foto 1: Malou
Voor mij iets te veel halo's om de persoon.
Stukje eraan plakken links was slim, had dan wel liever nog een klein stukje erbij gezien om het helemaal in balans te brengen.
Verder prima bewerking. Afgevlakte donkere tinten bevallen mij wel.
Foto 2: Kroontje
Voor mijn smaak te veel contrast in de foto.
Persoon voor mij teveel op de rand gelaten.
Probleem met de Jas komt volgens mij deels doordat het graduated filter door de persoon loopt. Was netter uitgekomen met een brush in dit geval
Foto 3: Danny
Voor mij te veel doorgeslagen, het gras lijkt wel licht te geven nu

Door bewerking valt ook de CA bij de persoon sterker op. Dat had ik nog even gecorrigeerd.
Foto 4: Wim
Prima bewerking, door de crop voor mij nu ook aan de onderkant alleen iets te krap. Kijkt niet heel lekker daardoor.
Foto6: Arthur
Ook hier een behoordlijke halo om de persoon en de paatjes en een flinke CA om de persoon. Die zou ik voortaan niet vergeten te corrigeren!
Verder naar mijn smaak de voorgrond iets te ver opgelicht waardoor het gras al een beetje licht begint te geven...
Foto 7: Jochem
Wederom halo's en flinke contrasten. Vind deze niet lekker kijken dus voor mij geen geslaagde edit.
Fin.