Waarom ik dat specifieke Sirui
carbon statief aanbeveel, is vanwege het feit dat het qua prijs/prestatieverhouding gewoon uitstekend is. Zeker als je het met je mee wilt nemen.
En uiteindelijk neem je een onhandig/zwaar statief gewoonweg nooit mee; omdat je het toch niet gaat sjouwen...
En al dat merkgezeur; jammer al die ongefundeerde mooipraterij. Een hoge prijs is geen garantie voor sublieme kwaliteit, noch het omgekeerde!
BTW: ook de hele dure Gitzo's zie ik wel eens voor schappelijke prijzen op b.v. fotoapparatuur.nl aangeboden worden.
Wat ik zelf gemerkt heb is dat vrijwel alle alu-statieven (zoals ook de genoemde MeFoto) lang niet zo stijf/stabiel zijn als carbon uitvoeringen.
En ja, zo'n Acratech balhoofd is normaliter vrij duur, maar die heb ik dan ook niet nieuw gekocht, maar voor ca. de helft v.d. nieuwwaarde van iemand overgenomen.

Als je goed rondkijkt kun je namelijk best wel goede spullen her en der tweedehands verkrijgen.
Ook een tip: b.v. amazon.de verkoopt vaak zogenaamde warehouse deals; korting op gewoon nieuwe spullen, die echter al een keertje herverpakt en/of door spijtoptanten zijn geretourneerd. Daar valt ook de nodige besparing te halen.