Tamron 150-600mm ziet body niet
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tamron 150-600mm ziet body niet
Nu ben ik al enige tijd in bezit van de tamron 150-600mm
mooie lens en maak er veel en mooie foto's mee, fotografeer voornamelijk vogels in de vlucht/actie en vliegtuigen.
Maar nu komt het probleem:
Soms is mijn D5200 body de tamron lens kwijt en kan niets meer doen met de lens, moet hem dan uit zetten ff wachten en dan terug aan zetten
voordat hij hem terug ziet en ik weer foto's kan maken, dit probleem deed zich vaak voor.
Ben met dit probleem terug gegaan naar de dealer en kreeg een andere Tamron 150-600mm mee, heb gelijk de contactpunten in de D5200 body laten schoonmaken.
Na proberen zelfde probleem maar in mindere mate, heb intussen ontdekt dat ik de lens naar de body moet duwen om het probleem te voorkomen en door kan gaan met foto's maken.
Probleem heb ik niet met de combinatie D5200 - Sigma 150-500mm en D5200 - Nikkor 70-300mm.
bij actief gebruik hangt hij om mijn nek of ligt hij op mijn cameratas sta ook veelal op een vaste plek.
Weet iemand wat mogelijk het probleem kan wezen en hebben andere gebruikers hier ook last van ?
mooie lens en maak er veel en mooie foto's mee, fotografeer voornamelijk vogels in de vlucht/actie en vliegtuigen.
Maar nu komt het probleem:
Soms is mijn D5200 body de tamron lens kwijt en kan niets meer doen met de lens, moet hem dan uit zetten ff wachten en dan terug aan zetten
voordat hij hem terug ziet en ik weer foto's kan maken, dit probleem deed zich vaak voor.
Ben met dit probleem terug gegaan naar de dealer en kreeg een andere Tamron 150-600mm mee, heb gelijk de contactpunten in de D5200 body laten schoonmaken.
Na proberen zelfde probleem maar in mindere mate, heb intussen ontdekt dat ik de lens naar de body moet duwen om het probleem te voorkomen en door kan gaan met foto's maken.
Probleem heb ik niet met de combinatie D5200 - Sigma 150-500mm en D5200 - Nikkor 70-300mm.
bij actief gebruik hangt hij om mijn nek of ligt hij op mijn cameratas sta ook veelal op een vaste plek.
Weet iemand wat mogelijk het probleem kan wezen en hebben andere gebruikers hier ook last van ?
- jantom
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Tamron 150-600mm ziet body niet
Even een domme vraag er tussendoor: is je riem (om je nek) verbonden met de lens of met de camera?
-
- Forumlid
Draagriem zit aan de body,
zit geen bevestiging om hem aan de lens te doen zoals bij de sigma 150-500mm.
Afgelopen zaterdag een halve dag op Brussel airport gestaan en de Tamron lens heeft alleen maar op mijn tas gelegen en tijdens het fotograferen ff in mijn handen gehouden
en toch die storing dat mijn body de lens niet ziet.
zit geen bevestiging om hem aan de lens te doen zoals bij de sigma 150-500mm.
Afgelopen zaterdag een halve dag op Brussel airport gestaan en de Tamron lens heeft alleen maar op mijn tas gelegen en tijdens het fotograferen ff in mijn handen gehouden
en toch die storing dat mijn body de lens niet ziet.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste D,
re: Weet iemand wat ...
Wellicht weet de importeur meer.
http://www.5jaar-tamron.nl/over-ons.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.transcontinenta.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
re: Weet iemand wat ...
Wellicht weet de importeur meer.
http://www.5jaar-tamron.nl/over-ons.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.transcontinenta.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Het klinkt als speling tussen body en het objectief. Wellicht is het gewicht van de 150 - 600 mm net iets te veel voor de veren in de body die het objectief tegen de flens van de body moeten trekken. Kijk eens of er een kiertje tussen de body en objectief zit.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
-
- Forumlid
Ik gebruik deze lens ook, maar draag de camera dan nooit aan de body.
Naar mijn mening is hij daar gewoon te zwaar voor.
Als ik hem moet dragen, keer ik de statiefgondel naar boven en draag hem als een koffertje.
Ik denk dat je hier ook wat voor kan maken om je nek.
Succes met deze mooie lens.
Naar mijn mening is hij daar gewoon te zwaar voor.
Als ik hem moet dragen, keer ik de statiefgondel naar boven en draag hem als een koffertje.
Ik denk dat je hier ook wat voor kan maken om je nek.
Succes met deze mooie lens.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
- Nikkormaat
- Clublid
Misschien heb je iets aan dit draadje over Black Rapit.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 32&t=59393" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt er iets voor maken, zoals ik gedaan heb. Staat in dat draadje.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 32&t=59393" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt er iets voor maken, zoals ik gedaan heb. Staat in dat draadje.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
- jantom
- Clublid
Dan wordt het lastig. Maar -het is inmiddels al gezegd- het betreft in deze een zware lens aan een camera. Dat kán aanleiding geven tot problemen. Zo kan er wat minieme speling komen en dat kan zowel gebeuren aan de camera(vatting) als aan de lens zelf. En als de lens al van huis uit wat meer speling heeft dan de norm kan het zomaar gebeuren dat het contact verbreekt. Er is hier sprake van een samengaan van twee onderdelen die niet uit één stal komen.Dennie schreef:Draagriem zit aan de body,
zit geen bevestiging om hem aan de lens te doen zoals bij de sigma 150-500mm..
Ik houd zelf voor gewoonte om een camera met een lens die zwaarder is dan pak-hem-beet 1300 gram bij de lens te vatten. De camera hangt dan aan de lens. Dat kan nooit kwaad.
BTW: je topictitel hoort toch andersom: "Body ziet Tamron objectief niet..."
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt; een Tamron objectief (24-70mm) i.c.m. een D800E.
Plotsklaps merkte ik dat wanneer ik de body in portrait stand hield, de autofocus ineens niet meer werkte en zodra ik de body weer in landscape stand hield, het probleem weer over is.
E.e.a. had te maken met hoe ik de body + objectief in m'n handen had. Wanneer ik slechts één van beide delen vast hield, gaf dit soms problemen, maar hield ik beide delen (objectief + body) vast, dan speelde het probleem niet...
Heb toen de contacten nog eens een keertje gereinigd en sindsdien nooit meer last van gehad...

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt; een Tamron objectief (24-70mm) i.c.m. een D800E.
Plotsklaps merkte ik dat wanneer ik de body in portrait stand hield, de autofocus ineens niet meer werkte en zodra ik de body weer in landscape stand hield, het probleem weer over is.
E.e.a. had te maken met hoe ik de body + objectief in m'n handen had. Wanneer ik slechts één van beide delen vast hield, gaf dit soms problemen, maar hield ik beide delen (objectief + body) vast, dan speelde het probleem niet...
Heb toen de contacten nog eens een keertje gereinigd en sindsdien nooit meer last van gehad...
-
- Forumlid
Heb intussen al 2x samen met de dealer contact gehad met Tamron, die beweren in eerste instantie dat het aan de body lig.
Nog altijd vreemd dat ik met de Tamron lens (2x) heb en niet met de Bigma of andere lenzen.
De lens en body is inmiddels op advies opgestuurd naar Tamron voor onderzoek omdat ze het probleem ervan willen weten
Tevens lieten ze mij weten dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Vond het best wel jammer dat ik hem nu een XX aantal dagen/weken moet missen terwijl ik hem nog maar 2 weken heb (vorige na omruilen ook 2 weken)
en al ruim 3200 foto's heb gemaakt.
Bedankt voor het advies van de Blackrapid, had er nog niet over gelezen of gehoord maar ook zeker een uitkomst / verbetering.
Nog altijd vreemd dat ik met de Tamron lens (2x) heb en niet met de Bigma of andere lenzen.
De lens en body is inmiddels op advies opgestuurd naar Tamron voor onderzoek omdat ze het probleem ervan willen weten
Tevens lieten ze mij weten dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Vond het best wel jammer dat ik hem nu een XX aantal dagen/weken moet missen terwijl ik hem nog maar 2 weken heb (vorige na omruilen ook 2 weken)
en al ruim 3200 foto's heb gemaakt.
Bedankt voor het advies van de Blackrapid, had er nog niet over gelezen of gehoord maar ook zeker een uitkomst / verbetering.
Komt trouwens vaker voor:
http://www.dpreview.com/forums/post/54830213" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dpreview.com/forums/post/55051981" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dpreview.com/forums/post/54830213" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dpreview.com/forums/post/55051981" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Inmiddels mijn body en objectief terug.
Probleem volgens Tamron zat in de elektronica, is opgelost door Tamron.
Tot op heden geen problemen maar ik ga hem a.s weekend nog volop proberen op Schiphol of Brussel Airport.
Tot op heden geen problemen maar ik ga hem a.s weekend nog volop proberen op Schiphol of Brussel Airport.
- jantom
- Clublid
Goed nieuws! 

- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Vaag...Dennie schreef:Inmiddels mijn body en objectief terug.
(...)
Heeft Tamron ook nog medegedeeld of de oorzaak in objectief of camera zat en welke electronica precies?
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
-
- Forumlid
Helaas niet, enkel op bon staat "elektronisch gedeelte vervangen", (van de Tamron 150-600mm)
Laatst gewijzigd door Cyrus op di apr 14 2015 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd