lage F waarde ..teleurstelling

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
NikonDirk
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: lage F waarde ..teleurstelling

Bericht door NikonDirk » do mar 19 2015 8:26 pm

Ik vind het wel een nuttige discussie. Topicstarter vraagt om advies en dat krijgt hij. Met name op het gebied van z'n gebruikte objectief. Dat de topicstarter kiest voor een andere body vind ik ook niet onbegrijpelijk. Kiezen voor een body met een motor heeft als voordeel dat je wat meer keus hebt in relatief voordelige objectieven. Die investering betaald zich dus wel terug. Zelf heb ik ook wat verouderde camera's en eenvoudige objectieven, maar ik ben er tevreden mee. Veel megapixels hoeft van mij niet. De woonkamer behangen met een foto doe ik toch niet.

In het verleden heeft het tijdschrift zoom een serie met dvd's uitgegeven die je prima eens zou kunnen bekijken. Hier zat ook een portret dvd bij. Best leerzaam en per onderwerp (natuur, architectuur, flitsen, nacht) geven ze nuttige tips. Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van veel proberen. Als een foto niet lukt is er ook geen man overboord en heb je weer wat geleerd.

De foto van de man met baard vind ik overigens een leuke plaat geworden.
Nikon D2Xs - Nikon F75 - Sigma 170-500mm - Sigma 600mm... verder wat spul van Cxxxn

Dimar
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Dimar » vr mar 20 2015 7:44 am

De aanschaf van de andere body was inderdaad geheel gebaseerd op het feit dat die D60 geen AF motor heeft en ik dus altijd aan lenzen vast zit die dit in de lens hebben. Op het advies van veel forumgebruikers heb ik niet de opvolger, de D80, maar een net iets nieuwer model gekocht. Het ging mij ook niet om de megapixels.. Alleen al het feit dat er op die D7000 2 draaiknoppen zitten (1 voor diafragma en 1 voor sluitertijd vind ik bijvoorbeeld al heel handig) Verder doe ik met al die 'verbeteringen' weinig.. zo heb ik dat 'liveview' nog nooit gebruikt en filmen met de camera doe ik sowieso al niet. ik ben ervan overtuigd dat wat er vóór de body zit (de fotograaf) en achter de body (de lens) het verschil maken tussen een mooie en minder mooie foto. Ik heb van een andere forumgebruiker gister zijn 50mm f/1.8 lens gekocht. Die komt van 't weekend binnen.. en dan maar schieten. Ik ben echt reuze benieuwd! In ieder geval heel erg prettig dat een forum als dit er is.. voor (beginnende) fotografen echt handig en superleuk om contact te leggen met mensen die deze passie delen. Ik twijfel nog wel of ik een cursus ga doen.. voor mocht ik ooit echt verder willen in de fotografie (en die kans sluit ik niet uit).

Groetjes,
Dimar

Dennis_k
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Dennis_k » vr mar 20 2015 7:55 am

Veel plezier met je nieuwe set, ik schiet ook met deze combinatie en ben zeer tevreden met het resultaat.
Nikon D7000
35mm 1.8G
50mm 1.8G
SB-700
Lowepro flipside 200
https://www.flickr.com/people/jenenden/

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”