Juiste apparatuur bij weinig licht binnenshuis
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Juiste apparatuur bij weinig licht binnenshuis
Bedankt! Ja dat heb ik inderdaad nagevraagd, waren er maar 6305. Was bij een fotografiezaak, die het apparaat ook gecheckt hebben. Er zit bovendien een jaar garantie op, dus het lijkt me wel een prima deal!
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Laat je niet gek maken Lora, dit forum heeft een lange traditie van budgetoverschreidende adviezen
Een standaard advies topic van iemand die een D610 wil ziet er zo uit:
"Voor iets meer heb je de D750 die wat dingetjes heeft die iets beter zijn dan de D610."
"Maar voor iets meer dan de D750 heb je een D810 die weer net wat dingetjes heeft die beter zijn."
"En als pro heb je er natuurlijk wel twee nodig."
Voor het prijsverschil van de D610 en de D750 heb je een Nikon AF-S 50mm én 85mm f/1.8 waar je veel meer aan hebt dan de extra's die de D750 jou biedt.
Betrouwbaar tweedehands kopen is een goed plan, als je nog niets hebt komen er nog genoeg fotografische uitgaven.

Een standaard advies topic van iemand die een D610 wil ziet er zo uit:
"Voor iets meer heb je de D750 die wat dingetjes heeft die iets beter zijn dan de D610."
"Maar voor iets meer dan de D750 heb je een D810 die weer net wat dingetjes heeft die beter zijn."
"En als pro heb je er natuurlijk wel twee nodig."

Voor het prijsverschil van de D610 en de D750 heb je een Nikon AF-S 50mm én 85mm f/1.8 waar je veel meer aan hebt dan de extra's die de D750 jou biedt.
Betrouwbaar tweedehands kopen is een goed plan, als je nog niets hebt komen er nog genoeg fotografische uitgaven.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Haha! Leuk dat je dat schrijft.
Ja... en ik snap het ook dat het zo gaat. Het zit zelf ook in mijn hoofd: als ik nou een type hoger doe maar 2e hands... of als ik nou even doorspaar... dan kan ik er langer mee vooruit, etc. Maar op een gegeven moment is het ook goed. Het is allemaal zó duur!
En uiteindelijk gaat het ook veel meer om je visie/techniek/talent dan om het type camera natuurlijk. Maarja als je toch bezig bent... etc. etc.
Maar... ik heb de knoop doorgehakt; ik houd het nu bij jouw advies Ator: de D610 + Tamron 24-70 F2.8 . Beide heb ik 2e hands op de kop kunnen tikken, samen voor 1800,- (nieuw zou het rond de 2400 hebben gekost). Lijkt me een inderdaad mooie allround start waar ik voorlopig even mee vooruit kan. De body belooft veeeeel minder ruis te geven bij hogere ISO-waarden dan mijn oude, is het al een enorme verbetering. Met die F2.8 lens dus ook nog een (of 2?) extra stop diafragma. Maar ik denk dat ik toch ook nog even ga doorsparen voor een prime in de Nikkor F1.8 reeks.
Super bedankt voor de fijne tips

En uiteindelijk gaat het ook veel meer om je visie/techniek/talent dan om het type camera natuurlijk. Maarja als je toch bezig bent... etc. etc.

Maar... ik heb de knoop doorgehakt; ik houd het nu bij jouw advies Ator: de D610 + Tamron 24-70 F2.8 . Beide heb ik 2e hands op de kop kunnen tikken, samen voor 1800,- (nieuw zou het rond de 2400 hebben gekost). Lijkt me een inderdaad mooie allround start waar ik voorlopig even mee vooruit kan. De body belooft veeeeel minder ruis te geven bij hogere ISO-waarden dan mijn oude, is het al een enorme verbetering. Met die F2.8 lens dus ook nog een (of 2?) extra stop diafragma. Maar ik denk dat ik toch ook nog even ga doorsparen voor een prime in de Nikkor F1.8 reeks.
Super bedankt voor de fijne tips

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
De D610 is een dijk van een camera. Zeker voor wat jij ermee wilt meer dan voldoende!
Goede objectieven zijn uiteindelijk bepalender voor het eindresultaat.
Goede objectieven zijn uiteindelijk bepalender voor het eindresultaat.