Van D80 naar ....?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Van D80 naar ....?
Hallo allemaal
Ik heb nu een paar weken de D80 maar wil graag een betere camera er bij die geschikt is voor liveview en het liefst met film.
Ik heb een budget van 200 tot 300 euro. Zouden jullie mij advies kunnen geven?
Ik hoor het graag snel van jullie
Ik heb nu een paar weken de D80 maar wil graag een betere camera er bij die geschikt is voor liveview en het liefst met film.
Ik heb een budget van 200 tot 300 euro. Zouden jullie mij advies kunnen geven?
Ik hoor het graag snel van jullie
Flickr
Nikon D80 met MB-D80 Grip, AF-S Nikkor 18-55mm f5.6 VR, AF-S Nikkor 55-200mm f5.6 VR, Tokina 12-24mm f4, Gorillapod Hybrid
Nikon D80 met MB-D80 Grip, AF-S Nikkor 18-55mm f5.6 VR, AF-S Nikkor 55-200mm f5.6 VR, Tokina 12-24mm f4, Gorillapod Hybrid
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Van D80 naar ....?
Het advies ligt erg voor de hand en je hebt er vast zelf ook aan gedacht, maar met jouw budget en jouw vereisten: de Nikon D90.
Voor die prijs tweedehands te krijgen via fotowinkels en marktplaats.
Voor die prijs tweedehands te krijgen via fotowinkels en marktplaats.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- iefie
- Forumlid
Ja D90. Ben ook van D80 naar D90 gegaan en is echt een stuk beter.
ief
ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- Bert vD
- Nieuwsbrief Redactie
Fijne camera. Voor mij meer dan voldoende. Inderdaad zijn er betere. Met name de 7xxx-serie. Maar of je dat op afdruk/ scherm ziet? Het is maar net wat je er mee wilt. Ik probeer zo te fotograferen dat de foto zo optimaal mogelijk is. Croppen is er niet bij. En ik fotografeer niet vaak bij weinig licht en stoor me niet zo aan ruis. Bovendien houd ik van zwart-wit. Benieuwd of ik er nog steeds zo over denk als ik conservatorium examen van mijn schoonzus fotografeer. Denk het eerlijk gezegd wel.
Groet Bert.
Groet Bert.
Groet Bert
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik zou opteren voor een D7000 en dan eventueel pogen deze met geduld te pakken te krijgen... Eventueel zou je nog kunnen overwegen de D80 te verkopen om budget vrij te maken.
Andere opties zijn een D3200 of bijvoorbeeld een D5100...
Persoonlijk heb ik voorkeur voor de D7000, vanwege de goede ervaringen die ik er mee heb als wel de features zoals een scherpstel motor in body Ai koppeling bouwkwaliteit en de erg goede sensor, betere AF sensor.
De 5100 brengt uiteraard een klapscherm, en misschien wel een heel eind dezelfde sensor als de D7000, maar levert op een aantal andere punten wel in. Denk aan bedieningsgemak(imho) af sensor, scherpstel motor, Ai koppeling om er eens een paar te noemen.
De D3200 brengt meer pixels naar de show, maar laat daarvoor wel een stukje AF systeem lopen net als een klapscherm...
Andere opties zijn een D3200 of bijvoorbeeld een D5100...
Persoonlijk heb ik voorkeur voor de D7000, vanwege de goede ervaringen die ik er mee heb als wel de features zoals een scherpstel motor in body Ai koppeling bouwkwaliteit en de erg goede sensor, betere AF sensor.
De 5100 brengt uiteraard een klapscherm, en misschien wel een heel eind dezelfde sensor als de D7000, maar levert op een aantal andere punten wel in. Denk aan bedieningsgemak(imho) af sensor, scherpstel motor, Ai koppeling om er eens een paar te noemen.
De D3200 brengt meer pixels naar de show, maar laat daarvoor wel een stukje AF systeem lopen net als een klapscherm...
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
RBMonster schreef:Hallo allemaal

Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Sorry dom van me ik begrijp het nu ik het lees opeens , ik was in de veronderstelling dat met film ook echt 35 mm film bedoeld werd, stom.
ik gebruik namelijk zelf nog veel analoge camera's met 35 mm film vandaar dat film voor mij " 35 of 120 film rolletjes"" zijn, digitaal met mijn D600 gebruik ik video nooit.
Gr Peter
ik gebruik namelijk zelf nog veel analoge camera's met 35 mm film vandaar dat film voor mij " 35 of 120 film rolletjes"" zijn, digitaal met mijn D600 gebruik ik video nooit.
Gr Peter
Laatst gewijzigd door staal571 op vr mar 13 2015 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Tsja. Het is me wat met die benamingen.
Een filmcamera is geen Bolex of Arriflex meer, maar een analoge fotocamera.
Maar: een digitale fotocamera kan zomaar ineens een filmfunctie hebben...
Zo heet een liggende opname ineens Landscape en een staande opname Portrait.
ASA is ISO, vertekening heet Distortion (nou ja, voor forumleden vaak Distorsion...).
Contrastomvang heet ineens Dynamisch Bereik.
De zoeker is de Viewfinder, het matglas is het Focusing Screen.
Zal er wel een paar vergeten...
Een filmcamera is geen Bolex of Arriflex meer, maar een analoge fotocamera.
Maar: een digitale fotocamera kan zomaar ineens een filmfunctie hebben...
Zo heet een liggende opname ineens Landscape en een staande opname Portrait.
ASA is ISO, vertekening heet Distortion (nou ja, voor forumleden vaak Distorsion...).
Contrastomvang heet ineens Dynamisch Bereik.
De zoeker is de Viewfinder, het matglas is het Focusing Screen.
Zal er wel een paar vergeten...
-
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt allemaal. Ik heb uiteindelijk een D90 gekocht voor een leuke prijs! 

Flickr
-
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt allemaal. Ik heb uiteindelijk een D90 gekocht voor een leuke prijs! 

Flickr
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Dan wens ik je er erg veel foto en film plezier mee.
Gr peter
Gr peter