Battery Grip D200

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Factory
Clublid
Clublid
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 25 2007 9:15 pm
Locatie: Baarn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Battery Grip D200

Bericht door Factory » zo nov 11 2007 7:03 pm

Enkele weken geleden heb ik problemen gekregen met mijn camera dat deze eeneens uitviel. Achteraf bleek het probleem in mijn Battery Pack te zitten. Ik heb hiervoor kontakt opgenomen met Nikon Cervice Point en ik kon langs komen en dan gingen ze er naar kijken. Ik wist niet precies hoelang garantie ik had, dus heb ik kontakt opgenomen met de plaatselijk fotowinkel waar ik deze camera had gekocht. Mij werd verteld 1 jaar , dus helaas. :( Volgens de fotozaak kon ik het proberen In Beverwijk dat ze enige coulance hadden. Dit hadden ze dus niet en reparatie heeft uiteindelijk 3 weken geduurd)vond ik absurt lang maar dat schijnt heel normaal te zijn' maar heb hem nu weer terug. Reparatie kostte 85 euro exclusief de verzendkosten. Vond ik een aardig bedrag gezien de prijs van het ding zelf van zo ongeveer 200 euro 15 maanden eerder. In de tussentijd had ik op dit forum gelezen over het recht dat je als consument hebt dat je de verkopende partij daar op aan kan spreken dat er bij normaal gebruik 100 % vergoed moest worden als een apparaat binnen 2 jaar kapot gaat. Ik ben naar de fotozaak toegegaan en die stelde zich eeneens heel anders op dan toen ik de camera kocht. Wist van de regel maar had het alleen over de rechten van de detailhandel.Werd zeer formeel en werkte niet echt mee. Ik heb het nogmaals duidelijk voor hem op mail gezet en duidelijk de fotozaak aansprakelijk gesteld. Hij werd steeds formeler en ging het overleggen met Nikon. Ik heb hem er op gewezen dat inweze Nikon geen partij voor mij was en dat ik verwachtte dat hij het op zou lossen. Als hij het danlater wilde verhalen op Nikon dat is natuurlijk zijn goed recht. Kortom dit is een hele vervelende heen en weer gemail geworden. Uiteindelijk heb ik afgelopen donderdag bericht van hem gekregen dat hij het geld aan mij zou overmaken en dat hij zich dermate door mij gekrenkt voelde omdat ik hem had aangesproken over zjn slechte service dat hij geen zaken meer met mij wilde doen :evil:
Is dat nou jammer er zijn geloof ik nog een paar andere zaken over die het erg plezierig vinden als je last krijgt van het NAS gevoel en dan ook nog service geven.
:lol:
gr. Leo

Gebruikersavatar
Cees
Forumlid
Forumlid
Berichten: 15275
Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo nov 11 2007 7:57 pm

Is inderdaad niet erg vriendelijk......
Maar inderdaad, fotowinkels genoeg, en misschien nog wel goedkoper ook!

Misschien wordt het tijd dat er een lijst wordt aangelegd met fotowinkels waarmee forumleden slechte ervaringen hebben?!?

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Gebruikersavatar
rbfoto.nl
Forumlid
Forumlid
Berichten: 5387
Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door rbfoto.nl » zo nov 11 2007 8:02 pm

In Nederland heb je als consument van Nikon 1 jaar volledige garantie. Na het eerste jaar heb je altijd nog een stukje garantie. Dit komt omdat je er vanuit mag gaan dat een dergelijk produkt langer mee hoort te aan dan een jaar. Indien je mondig genoeg bent krijg je een coulancevoorstel.
Bij een camera is de economische levensduur vaak gesteld op 4 jaar, wat inhoudt dat je na 2 jaar gebruik een "eigen risico" hebt van 50%.
De helft betalen is dat dus.
Kanttekening daarbij is wel dat de fabrikant onderzoekskosten mag doorberekenen en dat is al gauw een €60,- euro ex btw. Dat valt buiten de coulancevergoeding!

Aanvechten indien de winkelier niets wil vergoeden. Die is inderdaad verplicht de garantie te verzorgen, ook ruim na de garantieperiode.
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie

dick
Forumlid
Forumlid
Berichten: 676
Lid geworden op: ma aug 22 2005 7:37 pm
Locatie: zaanstad

Bericht door dick » zo nov 11 2007 9:27 pm

Alle winkeliers weten dat.

Omdat winkeliers geen gezeur achteraf willen proberen zij bij de aankoop van een camera een verzekering aan te smeren.

Meneer stelt u toch eens voor dat uw dure camera na een jaar stuk gaat.
Lariekoek!! zij weten het donders goed, maar proberen op deze manier de consument er voor verantwoordelijk te stellen.


Dick

Gebruikersavatar
rbfoto.nl
Forumlid
Forumlid
Berichten: 5387
Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door rbfoto.nl » zo nov 11 2007 11:49 pm

Een verzekering is voor de gemiddelde consument overbodig, of ze hebben een doorlopende reisverzekering of het valt onder de WA-verzekering.
Een verlenging van de garantie daarentegen is een ander verhaal, mits de voorwaarden duidelijk zijn.
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”