Bedankt voor je uitgebreide feedback én het compliment Vincent!
Haha > "danny"-platen? Dat moet ik dan inderdaad maar als compliment opvatten.
Geloof het of niet, maar bij foto 1 is ze al opgelicht en het oogwit al wat gecorrigeerd; ze had volgens mij ook een feestje gehad zoals ook te zien aan haar onderste oogleden.
Het model van foto 2 en 3 is nu ook gecast als Miss en ze wil graag nog eens wat 'rauwer' werk met mij gaan doen in de toekomst; was haar 1e shoot! Inderdaad ook mijn favoriete model van die dag.
Ik snap je opmerking over foto 4 en 5, ik zat én op de grond én er scheef voor op een muur die scheef voor mij wegliep haha; perspectief correctie is nog een ietwat nieuw gebied voor me.
Iets ruimer voor foto 6 betekent een zeer lelijke balk in beeld, die heb ik er dus afgecropt.
De jongen op foto 7 en 8 had ook nog nooit een shoot gehad, en die vond in de camera kijken verschrikkelijk; foto 7 was meer zo'n "het gaat toch nooit lukken" momentje van hem en toen heb ik 'm vastgelegd. Heb helaas nooit meer gehoord wat hij zélf van de foto's vond...
Foto 9 heb ik 'expres' wel geplaatst, al vind ik het zelf niet een erg 'goede' plaat van mezelf; het licht weerkaatst in de lift en ze staat inderdaad anders dan in 1e instantie gedacht; foto 10 is van hetzelfde model.
Dit model had een zeer nare ervaring met een andere fotograaf gehad en vond het heel moeilijk zich te ontspannen in de 20 minuten die we hadden tijdens de shoot van foto 9; daarom hebben we later die week nog eens afgesproken en lekker buiten geschoten. Ze wilde zelf heel graag op deze steiger zitten en met het water 'op de foto'.
Na 1,5 uur schieten was ze pas ontspannen en zichzelf en had ze niet meer de "deer in the headlights" blik (quote van Peter Hurley, mijn favo fotograaf van dit ogenblik) en dan krijg je ook een foto zoals deze...
Bedankt voor je feedback, het geeft me zeker iets om over na te denken; en hoe je het ook noemt ik waardeer het zéker!
Zodra ik weer kan lopen (of wellicht vanuit de rolstoel) wil ik wel weer wat meer modellen gaan 'strikken'; heb nog genoeg ideeën...