In de nieuwsgroep NL Foto las ik van Roger t W
het volgende bericht.
"Men beweert wel eens dat cameras en lenzen van hetzelfde merk de beste combi zijn. Dus Nikon met Nikkor lenzen en Canon met Canon lenzen.
Helaas is dit per definitie altijd de duurste keuze terwijl het ook goedkoper kan met hetzelfde resultaat.
Wat zijn nu 3de merk lenzen die er positief uitschieten en voor de echte merklenzen niet onder doen?
Ik heb er zelf 2 kunnen vinden:
*Tamron SP AF 17-50/2.8 XR
*Tamron 90/2.8 macro
Van de 17-50/2.8 van Tamron wordt beweert dat ie beter is dan de vele malen duurdere Nikkor 17-55mm 2.8 van ruim 1400 euro.
Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=5814
Ook de 90/2.8 Macro van Tamron zou een positieve uitschieter zijn en aan de hand van de foto's die ik van deze lens heb gezien kan ik dat alleen maar met ja beantwoorden.
Zijn er nog meer van deze positieve uitschieters te vinden voor weinig geld van 3de merken?"
Zie zelf:
news://binaries.news.planet.nl:119/47371669$0$21434$9a622dc7@news.kpnplanet.nl
De antwoorden in deze nieuwsgroep zijn helder:
LXX toch niet zo stom man.
Kijk eens op:
www.photozone.de
www.slrgear.com
Toch wel; jammer dat de TS ons forum zo serieus neemt.
dat komt er nu van
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
gaat goed
Toch wel fijn Hans dat ons forum zo hoog wordt aangeslagen
Geeft een klein beetje weer dat de kwaliteit van de postings op een zeer hoog niveau staan
Misschien komt er nu wel de langverwachte kentering in het denken dat op een Nikon camera alleen Nikkor objectieven thuishoren, maar dat 3e party objectieven het soms nog beter doen dan de Nikkor
Hele positieve ontwikkeling, dat zal die jongens in Japan wel even aan het denken zetten om de prijzen wat omlaag te schroeven en de service te verbeteren
Ik ben blij met deze ontwikkeling
Groetjes George

Geeft een klein beetje weer dat de kwaliteit van de postings op een zeer hoog niveau staan

Misschien komt er nu wel de langverwachte kentering in het denken dat op een Nikon camera alleen Nikkor objectieven thuishoren, maar dat 3e party objectieven het soms nog beter doen dan de Nikkor

Hele positieve ontwikkeling, dat zal die jongens in Japan wel even aan het denken zetten om de prijzen wat omlaag te schroeven en de service te verbeteren

Ik ben blij met deze ontwikkeling

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Laat een ieder maar lekker zijn eigen gevoel volgen. Vind het overigens voor een fotoblad niet erg professioneel alleen op fora in te gaan en niet zelf vergelijkende testen uit te voeren.
Groet, Cees
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Ach, laat ze maar.
Iedereen legt toch zijn eigen maatstaven van professionele beoordeling aan.
Sommigen letten te veel op alleen de prijs van een artikel, en weer anderen kijken kennelijk alleen of er voldoende gebruik wordt gemaakt van kreten als CA, "distorsion", "DOF", en het modewoord "Bokeh", als het maar geen Nederlands is...
Zo let ik altijd op het gebruik van d, dt en t in stukjes, vaak heb ik daar voldoende indicatie aan...
Slaat nergens op, zegt u? Let er zelf maar eens op...
De bottom-line: alle waar naar zijn geld.
Groet, E.M. de Klerk
Iedereen legt toch zijn eigen maatstaven van professionele beoordeling aan.
Sommigen letten te veel op alleen de prijs van een artikel, en weer anderen kijken kennelijk alleen of er voldoende gebruik wordt gemaakt van kreten als CA, "distorsion", "DOF", en het modewoord "Bokeh", als het maar geen Nederlands is...
Zo let ik altijd op het gebruik van d, dt en t in stukjes, vaak heb ik daar voldoende indicatie aan...
Slaat nergens op, zegt u? Let er zelf maar eens op...
De bottom-line: alle waar naar zijn geld.
Groet, E.M. de Klerk