Kapot geërgerd aan D7000
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Kapot geërgerd aan D7000
3D tracking werkt eerder averechts (vergt veel meer van de AF die het al druk genoeg heeft). Ik denk eerder dat de camera er af en toe nog in slaagde scherp te stellen dankzij de AF-C. Bij AF-S wordt de focus vastgehouden zodra die er is, maar in het nagenoeg donker stelt hij scherp op datgene wat langskomt. Bij AF-C niet of slechts zeer kort. Verder heeft het aantal focuspunten er ook mee te maken. Bij 3D tracking zijn ze dat potentieel allemaal, maar je hebt dan ook weer minder controle over het punt waar die focus licht. Dan kun je nog beter zelf instellen hoeveel focus punten je wilt gebruiken en evt. in welk gebied.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Eens, en bij de klusjes die ik op de website van TS zie (toch even wezen kijken) ook totaal onnodig om 3D tracking te gebruiken. Dat gaat prima met single point focus.ReneG schreef:3D tracking werkt eerder averechts
Op dance feesten is flitsen overigens vaak geen probleem dus wellicht kan de flitser dan toch helpen met scherpstellen

Fin.
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De D7200 gebruikt hetzelfde AF systeem als de D750 te weten de Multi-CAM 3500DX II 51-point AF system, all sensitive to -3EVschippie schreef:Als ik naar de specs kijk van het AF systeem van de diverse camera's , valt het me op dat de beste spec die van de D7200 is nml EV van -3 tot 19 zelfs voor de D4s wordt maar -2 opgegeven , voor de D610 -1 net zoveel (of weinig ) als voor de D 7000 (ook-1).
Is hier iets uit te lezen over de kwaliteit van het AF systeem in weinig licht omstandigheden ? Of slaat dit nergens op ?
Dit systeem staat minimaal gelijk danwel beter zelfs als het AF systeem uit de D4/S. En ja, dit systeem is echt stappen beter dan iedere camera die ervoor was. Mijn D700 was al niet misselijk ( gelijk aan de D3 ) maar de D750 is echt veel beter in slecht licht. Als de D7200 hetzelfde presteert heb je een dijk van een camera als het gaat om AF prestaties.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- Yannic
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
ik ben even aan het denken geweest wat de beste optie is.. gezien ook seizoen van outdoor festivals begint. ga ik eerst voor een nieuwe lens, sigma os of tamron vc 70-200, die heb straks meer nodig... De tweede body zal wel spoedig komen in de richting van de D71-7200 of D610.. bedankt voor al jullie reactie's 

Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
Low tech: manual focus geen oplossing?