We hebben een Nikon d3200 thuis, eergisteren toen we foto's wouden maken. Maakte het alle foto's overbelicht.
Gisteren met klaarlichte dag nog maar eens bekeken. In alle standen geeft het onderwerp te donker. In de Manuel standen p s a m kan ik het nog compenseren met sluitertijd, iso etc. Dan kan ik nog normale foto's krijgen.
M'n man zei dat hij de camera een keer had laten vallen, lens eraf gehaald alles ziet in orde uit. Maar blijft toch zeggen onderwerp is te donker. Zelfs in auto stand maakt het te overbelichte foto's.
Heb een manier gevonden om er mee te sjoemelen. Hou dan mijn hand bij de lens als een soort verlenging van het lens. Dan maakt die ineens een goeie foto. Daarna kan ik weer normaal fotograferen geen overbelichting, zonder dat ik m'n hand bij het lens hou (dit geldt alleen voor overdag foto's, met avond foto's lukt dit niet). Maar als ik 'm weer uit en aan zet dan krijg ik weer overbelichte foto's.
Dacht misschien is er iets ingesteld, zonder dat ik het weet. Heb daarom de instellingen gereset.
Maar het blijft het zelfde.
Iemand enig idee aan wat het zou liggen?

Alvast bedankt