Straatfoto's NCN uitje Rotterdam 15 april 2015 [verzamel]

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Straatfoto's NCN uitje Rotterdam 15 april 2015 [verzamel

Bericht door Patrick » wo apr 22 2015 11:24 pm

Rotterdam was deze middag lastig. Ik vermoed door de het "soort volk" (ik bedoel er niets mee!) dat er rondliep. Het was relatief lastig, maar ik scoor altijd wel wat leuke plaatjes! 8)

Ik denk dat het een combinatie van is van niet stiekem doen (hoewel ik niet perse hoef op te vallen!) en toch wel toegankelijk overkomen als men wat vraagt. Maar dat is slechts giswerk. Ik doe dit soort fotografie heel regelmatig, dus weet steeds beter wat wel en wat niet werkt.

Amsterdam is trouwens wel makkelijker!

Dank voor je reactie! :)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » do apr 23 2015 12:40 am

Ik zie dat ook zo, Marcel. Patrick heeft een ontwapenende, directe manier van mensen benaderen. Dat heb ik van nature niet en door die camera in mijn handen wordt het voor mijn gevoel juist lastiger, terwijl ik stiekem point&shoot vanaf mijn navel nog moeilijker vind, met die luide klik. Richten kan ik zo wel, maar dat is niet het hele verhaal.
Tot zes jaar geleden had ik een Coolpix 8700, waarvan ik het kantelbare monitorschermpje horizontaal zette en het geluid uit (want die klik werd alleen maar door het speakertje geproduceerd). Dan kon ik inderdaad ongemerkt vanaf mijn buik schieten, net als Heer Olivier hiernaast. Tegenwoordig verwacht haast niemand meer dat je zo kunt fotograferen.

Edit: Patrick's reactie op de volgende pagina over het hoofd gezien...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do apr 23 2015 12:52 am

Leuk in dit verband is foto 4. Die groep op het bankje. We kwamen daar zo aanlopen en zodra er een camera hun kant op gericht werd kregen we behoorlijk de wind van voren. Ik ben het gesprek met ze aangegaan, heb ze verteld wat het soort foto's is dat ik probeer te maken (en dat toestemming vragen dan gewoon andere beelden oplevert). En dat het op zich ook mag. Tijdens het gesprek draaiden ze echt om en wilden ze ineens graag op de foto. Ze hebben de foto ook gekregen en waren er blij mee. Ik gok dat een volgende straatfotograaf het makkelijker heeft dan wij... :mryellow:

Nog twee om het af te leren. Dan ben ik er wel door.

C1.
AfbeeldingPP_20150415_181250 by Patrick Put, on Flickr

C2.
AfbeeldingPP_20150415_184226 by Patrick Put, on Flickr
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » do apr 23 2015 10:23 am

Betref het kantelbare scherm en het click geluid wat je uit kan zetten, compacte camera met goede prestaties heb ik de Fuji xt-1...nu oefenen nog haha!
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”