Don the great

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » ma nov 12 2007 7:24 pm

mikemix schreef:Ik heb geen hond, maar wat is de lol van zo'n beest?
hij stinkt, is door zijn poten gezakt, ziet er niet bepaald dynamisch uit, enz, enz
Het is nu eenmaal het ras Mike en zo worden ze al eeuwen gefokt. Ze zijn er niet voor de konijnenjacht, dat is duidelijk.

Het zijn en blijven probleemhonden maar het zijn van die goedzakken.

Groetjes,
Marcel
Groeten Marcel

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di nov 13 2007 12:13 am

Kan het niet laten om even te reageren.
Ik vind de foto wel geslaagd maar de uiterlijke kenmerken vind ik ronduit bizar.
De hond ziet er uit zoals de fokker enkele decenia lang heeft geprobeerd om dit gedrocht te creeren, en dat is hem blijkbaar gelukt maar vanuit het diervriendelijke gezien, zielig
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

GdP

Bericht door GdP » di nov 13 2007 12:36 am

Zo iets moest verboden worden! :x

Dat is toch geen hond meer! :shock:

Gewoon een zielig gedrocht. :(

Gerrit

spinner_007
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door spinner_007 » di nov 13 2007 6:29 am

ik vraag mij toch af hoe kunnen dieren liefhebbers (dat zijn toch deze eigenaren ) het toe laten dat keurmeesters de ras standaard steeds verleggen

groter zwaarder meer rimpels noem het maar op
bij engelse buldogs de terug gefokte neus
beest kan niet meer normaal ademen

liefhebbers van dit soort rassen kijk eens naar foto's van 40 a50 jaar terug en zie hoe de honden zijn mismaakt door fokkers en keurmeester die deze misbaksels nr1 op shows maken

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » di nov 13 2007 8:30 am

Gezien de verschillende reacties over deze hond (wat eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling was) over het uiterlijk, dit was op de show een uitzondering. De rest van de ring was namelijk niet zo bizar.

Ik heb zelf ook een molosser maar door een juist fokbeleid blijft dit ras wel bestaan. Dat hier en daar een uitschieter tussenzit kan je als serieuze fokker weinig aan doen. Ook al heb je een goede stamboom van de vader en moeder, heb je alle lijnen goed uitgezocht, de kans op een minder exemplaar blijft altijd aanwezig.

Dat er verkeerde fokkers tussen zitten ontken ik niet en die trend zal zich altijd voortzetten.

Ze zien er uit als gedrochten maar zijn verre van zielig. Als eigenaar heb je het beste met je hond voor en dat was daar duidelijk zichtbaar. Daar gaat het toch om lijkt me.

Dat rasstandaarden veranderen is logisch. Vroeger werden bijvoorbeeld oren en staarten gecoupeerd, nu is het verboden. Mits een medische verklaring. Stand van de oren en staart is nu een standaard waar naar gekeken wordt. En zo zijn er voor ieder ras standaarden die om de zoveel tijd veranderen.

Groetjes,
Marcel
Groeten Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”