welke lens voor d 3

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

ik gun het je van harte

Bericht door George Fennes » di nov 13 2007 12:36 pm

Hoi Gino, je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor :wink:
En ik gun je de D3 van harte.
Je werkt er hard voor en daarom kan ik echt wel blij zijn voor jou :P
Maar de vraag van de TS vind ik een beetje irrelevant.
Hij zegt een D3 te kopen en weet nog niet welk glas er op moet, geeft niet aan welke vorm van fotografie zijn interesse heeft.
Dan is de vraag in dit opzicht onzinnig en naar mijn mening alleen bedoeld om interessant te doen.
Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :lol:
Verder ben ik van mening dat het weinig nut heeft dat iedereen weet wat ik aan Nikon spullen in huis heb.
Dat is voor mijzelf, ik moet er lol mee hebben.
Als het toevallig ter sprake komt betreffende gebruikerservaringen enz. oké heb ik er geen moeite mee.
Daarom heb ik in mijn onderschrift de hele rotzooi niet vermeld, net of ik dan een beter fotograaf ben omdat ik met een ................ fotografeer.
Bescheidenheid siert de mens :lol:
Trouwens door aan de grote klok te hangen trek je alleen maar mensen aan die jouw spulletjes graag willen overnemen
zonder daar een redelijke vergoeding tegenover te stellen :twisted:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

George Fennes
Clublid
Clublid

statussymbool

Bericht door George Fennes » di nov 13 2007 12:37 pm

Edwin leg eens uit waarom

yoyo

Bericht door yoyo » di nov 13 2007 12:59 pm

Een beetje onzin dat een D3 een status symbool is. Je loopt behoorlijk voor lul met zo'n grote body.

Als iemand hogere ISO prestaties nodig heeft en graag met FX wil werken zodat zijn objectieven eindelijk weer kunnen worden ingezet zoals ze bedoeld zijn is de D3 helaas de enige mogelijkheid in het NIKON gamma op dit moment. Een noodzakelijk kwaad dus.

George Fennes
Clublid
Clublid

je loopt er mee voor ..............................

Bericht door George Fennes » di nov 13 2007 1:02 pm

Yoyo je mag mij best wel straffen met: Een noodzakelijk kwaad dus. :lol:

Edwin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edwin » di nov 13 2007 1:10 pm

George,als iemand vraagt welk objectief het beste is voor een FF camera zoals de D3 is dat in mijn optiek geen domme vraag.
Deze mensen gaan een stap verder wat camera betreft .
Maar zijn nog niet gewend met FF.
Best veel lenzen zullen lichtafval in de hoeken hebben op de D3.
Of andere foutjes op FF.
Daarom is een juiste lenskeuze zeer belangrijk voor een FF camera.
En goede lenzen zijn niet goedkoop,dus een goede afweging is noodzakelijk.
Op dit forum zitten best veel "analogen" die wel het een en ander af weten van FF. En zeker over de juiste lenzen neem ik aan.
Dat bij een vraag over lenzen icm met de D3 iemand weg gezet wordt als hebbende te veel geld. Of de D3 als statussymbool gezien wordt lijkt mij te kort door de bocht.
Over een tijdje zul je zien dat deze vragen meer gesteld zullen worden.
boekie

George Fennes
Clublid
Clublid

vraag

Bericht door George Fennes » di nov 13 2007 1:20 pm

Edwin de vraag is zo algemeen dat kan je gewoon niet met 1 objectief vangen, daar zou je minimaal de 24-70mm 2.8 en de 70-200mm 2.8 VR en de 200-400mm voor moeten hebben.
Dan kom je aan de telekant waarschijnlijk een heel stuk te kort zeker op FX of FF.
Als iemand zo'n camera gaat kopen, mag je verwachten dat die persoon toch wel iets meer weet dan alleen de basis van het fotograferen.
Anders zou een D .................... ook ruim voldoende kunnen zijn.
Ik kan me voorstellen dat iemand een specifieke vraag heeft, b.v. tussen de 24-70 en de 28-70mm, daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar deze vraag komt heel anders bij mij over.

George Fennes
Clublid
Clublid

wat zal dat allemaal wel niet kosten

Bericht door George Fennes » di nov 13 2007 1:30 pm

O ja Edwin, dan zou ik er minimaal nog de AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR, bij doen.
Dan zit je in vergelijk met DX formaat nog op 400mm te fotograferen.
Dus je hebt dan wel een boel glaswerk nodig :lol:

De Put

Bericht door De Put » di nov 13 2007 1:37 pm

Ik ben het in deze eens met George en Opgezetfan alleen zou ik het wat subtieler brengen. De vraag van TS is op zijn zachts gezegd apart...
Wanneer iemand besluit om een D3 aan te schaffen dan mag je toch aannemen dat dit een weloverwogen keuze is met een specifiek doel in het achterhoofd. Het ligt dan toch redelijk voor de hand enig onderzoek naar glaswerk in deze keuze mee te nemen.
Een meer gerichte vraagstellen had deze discussie voorkomen en meer inhoudelijke antwoorden tot gevolg gehad.

Edit: ik zie net de naam van de TS Valentijn86.... als die laatste toevoeging het geboortejaar betreft levert dit bij mij toch op z'n minst een fronsende blik op.....

George Fennes
Clublid
Clublid

fronsende blik

Bericht door George Fennes » di nov 13 2007 1:55 pm

De Put, dit

Code: Selecteer alles

ik zie net de naam van de TS Valentijn86.... als die laatste toevoeging het geboortejaar betreft levert dit bij mij toch op z'n minst een fronsende blik op.....
bedoel ik nu. :wink:

wouterboon

Bericht door wouterboon » di nov 13 2007 2:17 pm

Ik zou zeggen: klik eens op de naam Valentijn86, zie daar de website van deze fotografe.

Als ik die site zo zie (en volgens mij heeft Opgezetfan hem ook gezien), dan is de vraag op zijn minst inderdaad dubieus (al mag je een boek niet alleen beoordelen op zijn kaft).

Verder vind ik het wel interessant te zien dat Valentijn86 zich niet (meer) mengt in deze discussie...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 13 2007 2:19 pm

Heren heren, we houden het toch wel gezellig hier? :cry: :cry: :cry:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » di nov 13 2007 2:20 pm

Als je een D3 gaat kopen, gaan wij ervan uit dat je precies weet wat je wilt... komt een beetje gek over dat je ons gaat vragen welke lens je erbij nodig hebt..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » di nov 13 2007 2:21 pm

Heren,

Voor jullie nu ongefundeerde aannames gaan doen, kijk dan dan eerst even op het profiel van deze dame en naar haar website. Iemand die serieus met fotografie bezig is, hoeft nog niet zo technisch georiënteerd te zijn als de doorsnee poster op dit forum.
Dat blijkt in dit geval ook uit het aantal postings, 36 in twee jaar, lang genoeg geregistreerd om serieus te zijn, incidentele postings omdat ze het forum als een resource ziet die af en toe nuttig is.

Als ik als erkend freak (want een heleboel berichten op dit forum (blijkbaar vind ik internet belangrijker dan fotografie)) dezelfde vraag zou stellen (iets anders ingekleed, want ik ben een ervaren poster), dan zou ik vast andere reacties krijgen.

Valentijn,

Net als Gino denk ik dat de D3 niet zonder de nieuwe 24-70 kan, voor wildlife heb je dan op z'n minst ook nog de 70-200 nodig. En eigenlijk nog meer serieuze telelenzen, maar ik ben nu eenmaal een erkend telefreak.
Maar ik mis in je bericht wat voor glas je nu al hebt, dat maakt een betere afweging mogelijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

George Fennes
Clublid
Clublid

uitleg

Bericht door George Fennes » di nov 13 2007 2:23 pm

Oké laten we verder niet meer speculeren en aan Valentijn86 vragen om wat uitleg :wink:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: ik gun het je van harte

Bericht door Gino » di nov 13 2007 2:33 pm

George Fennes schreef:Hoi Gino, je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor :wink:
En ik gun je de D3 van harte.

Bedankt George :D :D :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Gesloten

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”