sb-700 stopt er ineens mee

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Yannic
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

sb-700 stopt er ineens mee

Bericht door Yannic » wo mei 06 2015 8:52 am

Beste,

Gister wilden ik de sb-700 gebruiken, maar hij ging in geen mogelijkheid aan :(.. batterijen gecheckt die waren allemaal opgeladen.
week er voor heeft die het nog prima gedaan. Batterijen gaan na gebruik altijd direct eruit.

Is dit kwestie van een gesprongen zekering (als die er überhoud in zit) of wordt dit een ritje naar Nikon?

Yannic
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: sb-700 stopt er ineens mee

Bericht door Léon Obers » wo mei 06 2015 9:02 am

Controleer de contacten in de flitser of die niet zijn geoxideerd, en/of maak ze gewoon eens schoon. (Oxidatie echt weg krabben).
Vriendelijke groet, Léon Obers

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: sb-700

Bericht door gijs sandberg » wo mei 06 2015 9:34 am

Yannic,
Eens met Leon, contacten zijn vaak de schuldigen.
Heb je de accu's aan de voltmeter gelegd ?
Heb je gewone (alkaline) batterijen geprobeeerd ?
Anders toch maar een belletje met Nikon zelf.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Yannic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: sb-700

Bericht door Yannic » wo mei 06 2015 9:44 am

gijs sandberg schreef:Yannic,
Eens met Leon, contacten zijn vaak de schuldigen.
Heb je de accu's aan de voltmeter gelegd ?
Heb je gewone (alkaline) batterijen geprobeeerd ?
Anders toch maar een belletje met Nikon zelf.
Groeten, Gijs
Ik heb zowel nieuwe duracell als me eneloop erin gedaan maar beide had geen effect (deze deden het wel in battery grip), ik zie wel iets van oxidatie maar of dat het ook echt is. ben nu aan ploeteren of het eraf gaat, en anders even belletje inderdaad.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo mei 06 2015 9:47 am

tip:
voor het verwijderen van oxidatieaanslag op diepliggende contacten (b.v. IN een flitser), is een gumpotlood heel geschikt.
Met de gumtip kun je er makkelijk bij en verwijder je, zonder hevig krassen, oxidatieaanslag.
Een gum is voor dit soort doeleinden eigenlijk een soort van zacht, niet agressief, polijstmateriaal.

Wel zorgen dat de gruisdeeltjes niet her en der verspreid achterblijven, of nog erger in de buurt van je camera komen. M.a.w. op een andere plek dan waar je je objectieven + body hebt staan, uitvoeren.

Overigens; als je daadwerkelijk oxidatieaanslag hebt, dan hebben of je batterijen gelekt (oeps) of je flitser is in een zodanige oxiderende omgeving geweest dat dit kon gebeuren. Geeft alletwee reden tot zorg. :think:

Yannic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Yannic » wo mei 06 2015 9:50 am

Nou hoe snel ik kon reageren, kan ik ook weer zeggen dat die het weer doet :D..

Thanks voor de reactie's..

Yannic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Yannic » wo mei 06 2015 9:54 am

CaptainHook schreef:tip:

Overigens; als je daadwerkelijk oxidatieaanslag hebt, dan hebben of je batterijen gelekt (oeps) of je flitser is in een zodanige oxiderende omgeving geweest dat dit kon gebeuren. Geeft alletwee reden tot zorg. :think:
ja de laatste keer dat ik hem had gebruikt was in een club waar het redelijk benauwd was, met lekker zweetende mensen misschien is het dat geweest, maar hij doet nu gelukkig weer, weer iets geleerd.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”