Het idee achter de bewerking kan ik wel begrijpen, en waarderen.
Alleen is de algehele helderheid veel te bedompt / donker.
Als de opname bedoeld is om in een gedrukt magazine afgebeeld te worden, wordt het allemaal nog eens meer versterkt.
Die bedompte sfeer is ook op te merken als je naar de histogramverdeling van de opname kijkt. De nadruk ligt helemaal op de linkerhelft.
Door een aangepaste correctie curve te gebruiken over de totale opname wordt het IMO een stuk beter, zonder de achterliggende bedoeling in bewerking en sfeer geweld aan te doen.
Histogram van de opname zoals hierboven getoond met daarbij de curve om te corrigeren
in linkerplaatje.
Histogram na correctie in
middelste plaatje.
En dan nog zou de dame in kwestie zelf op onderdelen nog wat krachtiger gecorrigeerd kunnen worden.
Geeft op die wijze ook meer diepte aan de plaat omdat de dame nog iets sterker op de voorgrond komt.
Histogram van de totale opname na die laatste bewerking
in rechter plaatje.
Het eindresultaat kan ik nu echter niet laten zien, want de TS staat geen bewerking toe.

-- // --

-- // --
Verder denk ik dat er met het kleurprofiel een vergissing is gemaakt.
Het webplaatje heeft dan wel een sRGB profiel in het bestand, maar denk dat het aanvankelijk een Adobe RGB opname is geweest, waarbij met de bewerking niet naar het sRGB profiel is
geconverteerd maar is
toegewezen, ofwel er alleen een ander labeltje aan is geplakt. Dat geeft dan meer fletse kleurtinten (met name in het rood) als eindresultaat.