@ Nicole: Hihi, je kent het verhaal inmiddels, maar..... JA! Die fotovakschool vind ik wel wat en als het goed is begin ik medio januari in Amsterdam, yeah! De manier van fotograferen in de studio aldaar zorgde er voor een groot deel dat ik meteen de toestemming had om de basiscursus over te slaan en meteen in de vakopleiding door mocht stromen.
@ Michael: Tja, die docent die oorspronkelijk een piepschuimboard op zou houden was ineens weg. Was wel een beetje mijn eigen schuld want eenmaal bezig zag ik echt niemand meer staan...........

Ik vond het echt geweldig om te doen en was alleen maar bezig met fotograferen. Volgende keer bind ik er iemand vast óf ik gebruik het mobiele witte scherm wat er stond. Volgens mij is dat daarvoor bestemd.... denk ik..... Het was wel een heel groot scherm. Bedankt voor je enthousiaste "He,. cool "!
@ Raymond: Wat jammer dat ze niet langer dan 5 minuutjes wil, volgens mij kan je een hoop mooie foto's van haar maken. Zeker als je samen een beetje kan spelen! En wat vindt je vrouw niet leuk? Misschien kunnen we hier op het forum wat tegenargumenten c.q. leuke zaken bedenken om haar zover te krijgen?
@ Rik: Oke, laat ik beginnen bij foto 4. Voor alle foto's heb ik de sigma 50-150 mm f2.8 op mijn D40x gebruikt. Minimaal 1 meter afstand dus. Ik had wel een 18-135 bij me, de standaard kitles van de D80, maar de Sigma vind ik gewoon een hele fijne lens. Ik heb hem genomen op 80mm, f/11 en 1/60 sluitertijd. De kadering is krap maar ik vond dit het mooiste effect geven. De originele foto zal ik hieronder plaatsen. Ik vind dat, doordat ik de foto vanuit een iets lagere hoek heb genomen, de houding een beetje gedrongen. Door jaren wedstrijdzwemmen is Alex vrij breed van boven. Ik ben benieuwd naar de meningen! (Over de foto natuurlijk, niet over het model

)