Ik heb een budget van +/- 300 euro, verder geen speciale eisen. Wie kan me vertellen waar ik op moet letten of heeft een goede tip voor een beeldscherm?

Groetjes Jill
Ik heb de Spyder 5 Express aangeschaft, juist door dit apparaat kwam ik er achter dat mijn scherm toch echt niet meer aan mijn eisen voldoet.Remco v/d Sanden schreef:
Beste tip, koop er wel een goede kalibratietool bij als een Spyder of X-Rite.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat het de U2415 wordt!ReneG schreef:In die prijsklasse zou ik dan eens kijken naar de Dell Ultrasharp serie. Dat zijn IPS schermen. Een 24 inch U2412M of U2415 misschien? Kijk even naar de reviews om te kijken welke geschikt zijn voor fotobewerking, ik heb het niet bijgehouden. Let ook op de aansluitingen, die kunnen per monitor verschillen. Paradigit heeft de meeste technische details online staan en je kunt op prijs filteren, dat is in dit geval wel handig om te vergelijken:
http://www.paradigit.nl/site/searchresu ... 59=219-308
Daar hoef je het scherm uiteraard niet te kopen, maar koop het niet bij Dell zelf! Daar zijn ze meestal veel duurder dan in de winkels!
Ik zou overigens wel een scherm kiezen met een beeldverhouding van 16:10, dat is handiger dan 16:9. Zo heb je ook de U2412H, die is iets goedkoper maar 16:9 is iets nadeliger voor fotobewerking (je hebt minder 'collateral'; die fout heb ik zelf gemaakt, ik heb IPS schermen van 16:9, niet de U2412H overigens. Door schade en schande leert men...).