Leuk om weer de verschillende interpretaties te zien en de pogingen om een gebouw er zo mooi mogelijk op te zetten. Mijn visie op de inzendingen:
Drikus: Ondanks het de ligging op het noorden toch mooi met strijklicht gewerkt. Ik had het gebouwtje links proberen weg te poetsen in photoshop om het gebouw te benadrukken en daarnaast vind ik het hek niet veel toevoegen.
edrocket: inderdaad een van de mooiste gebouwen in je woonplaats. Het licht is fraai, maar het geheel oogt wat meer als een straatbeeld dan als een foto van een gebouw. rommelig. De lamp dwars over de straat doet rommelig aan en de scooter vraagt wel veel aandacht.
jur001: mooi gebouw ook met een fraaie verlichting. Had het tijdens het blauwe uurtje ook heel mooi gedaan denk ik.
mbg87: weer een heel andere plaat. Knappe bewerking die ik je niet nadoe. Als je het gebouw recht had gezet en een beetje minder lucht en voorgrond, had ik het helemaal top gevonden.
LJJochem: in mijn top drie. Lekker oerhollands. Mooie foto en lekker sfeertje. Mijn oog wordt door de lijnen in de foto goed naar de molen getrokken. Ik de weg links onzichtbaar gemaakt om nog meer de natuur te benadrukken om de molen heen. Nu wil mijn oog daar ook steeds naar toe,
Belinda: mooi doorkijkje zo tussen de bomen door. Jammer dat het licht wat 'vlak' is. Ook hier zou ik wat details wegpoetsen (vlaggen rechts)
Jost: tja, wat moet ik daar nu nog van zeggen? Als je het mij vraagt de mooiste, maar ik ben natuurlijk helemaal niet objectief in deze

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Heb er nog een paar gemaakt (zie Flickr) en vond de keus moeilijk. Uiteindelijk heeft de mening van de plaatselijke jury in de persoon van mijn wederhelft de doorslag gegeven, Was alleen wel erg vroeg voor een avondmens als ik.
Esther: de boom rechts vraagt wat veel aandacht wat mij betreft. Mooi om de rododendrons op de voorgrond te plaatsen. Een ander standpunt had wellicht nog meer van de abdij laten zien. De lucht kan wat meer pit hebben.
Charlie Scene: scoort hoog bij mij. Mooie doortekende lucht en goed beeldvullend in beeld gebracht. Het licht had iets meer van de zijkant mogen komen zodat de voorkant van het gebouw ook wat door de zon belicht zou zijn. Zonder het water vind ik hem nog mooier.
Hilda: door je omschrijving ben ik wel nieuwsgierig hoe hij er in het daglicht uitziet! Voor mij is hij wat te donker en de toren had of recht mogen staan of echt scheef.
Noortje43: een van mijn favorieten. Lekker knallend beeld. Hou ik wel van. Jammer dat hij links iets te krap is. Misschien is het iets later in het blauwe uurtje nog mooier. Ik denk dat de lampen dan ook nog wat extra's toevoegen.
jfbat: leuke poging, maar ja; Noortje is erg streng met de regels

OK, minder streng dan ik dacht. Leuke foto, frisse kleuren, maar ik mis wat 'gebouw'.
Voor mij gaat het dus tussen LJochem, Charlie Scene en Noortje43. Uiteindelijk kies ik dan voor CharlieScene.
Groet, Jos en veel succes met het volgende (moeilijke!) thema