Fotograferen met bril

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Nikolientje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Fotograferen met bril

Bericht door Nikolientje » zo jun 07 2015 4:09 pm

Bij de collega's EOS digitaal loopt deze discussie ook: https://www.eosdigitaal.nl/forum/viewto ... 6&start=20
Rien
Mooie camera en een heleboel ideeën.
Met vriendelijke groeten van Rien.

Nikolientje
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikolientje » zo jun 28 2015 10:22 pm

Hij is er, mijn Fotyra bril. Het heeft even geduurd maar het was het wachten waard. Na wat in- en afstelwerk en de eerste blik door mijn camera kon gedaan worden.
Mag ik jullie voorstellen: Harrie (want een fotograaf staat zelf niet zo graag voor de lens ....)

Afbeelding

Speciaal voor dit doel heb ik mijn Canon met de 100 mm macrolens meegenomen. Even standje M (handmatig) en dan scherpstellen op de hand ..... en ..... SCHERP!
Wat heeft Optolia een ongelofelijk mooi stukje optiek gemaakt en haar woorden 100% (of meer) waargemaakt. WOW, niet meer afhankelijk van de automatische scherpstelling, eindelijk weer zelf de regie in handen.
Het mooie is de precies de zelfde curve van mijn zoeker en het brillenglas, waardoor een zeer comfortabele aansluiting van camera op bril gemaakt wordt.
Ik zal deze week nog wat meer feitjes op een rij zetten

De doos met Hans A., Het H., Specs., etc. gaan in de blender, want die dure les moet opgeruimd worden.
Mooie camera en een heleboel ideeën.
Met vriendelijke groeten van Rien.

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » ma jun 29 2015 8:53 am

Zoals ik bij de Canon-buren ook al zei: heel veel plezier ervan, en laat ons vooral meegenieten!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Bericht door Highlander » ma jun 29 2015 10:23 am

Fijn dat het allemaal naar tevredenheid is opgelost Rien, maar dan willen we nu wel wat handmatige scherpgesteld foto`s zien :wink:
Alleen hier op het forum kan beslist worden of jij echt scherp ziet :lol:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”