Afstandsbediening D300s
- Matthijs
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Afstandsbediening D300s
Hallo,
Ik wil graag een afstandsbediening aanschaffen voor landschap fotografie. Er zijn er zoveel... Ik weet niet welke ik moet kiezen.
Welke is het beste voor de goedkoopste prijs?
Ik wil graag een afstandsbediening aanschaffen voor landschap fotografie. Er zijn er zoveel... Ik weet niet welke ik moet kiezen.
Welke is het beste voor de goedkoopste prijs?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Afstandsbediening D300s
Beste Matthijs
re: beste voor de goedkoopste
Helaas : goed en goedkoop gaan niet samen, de versies van Nikon zelf zijn over het algemeen goed.
re: weet niet welke.
Als het gaat om niet-gehaaste fotografie op statief, zou ik de kortste originele Nikon nemen, bedraad want die zijn niet afhankelijk van een stroombron.
Laat je geen dure MC-36 aanpraten, vele functies zijn een doublure, een MC-30 voldoet warschijn.ijk.
Over GPS etcetera, als je een 10 pin GPS unit hebt is het relevant te weten of je daarop een 10 pin afstandsbediening kan doorlussen/aansluiten.
Groeten, Gijs
re: beste voor de goedkoopste
Helaas : goed en goedkoop gaan niet samen, de versies van Nikon zelf zijn over het algemeen goed.
re: weet niet welke.
Als het gaat om niet-gehaaste fotografie op statief, zou ik de kortste originele Nikon nemen, bedraad want die zijn niet afhankelijk van een stroombron.
Laat je geen dure MC-36 aanpraten, vele functies zijn een doublure, een MC-30 voldoet warschijn.ijk.
Over GPS etcetera, als je een 10 pin GPS unit hebt is het relevant te weten of je daarop een 10 pin afstandsbediening kan doorlussen/aansluiten.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
Ik heb nog een weinig gebruikte 'MC 30A te koop voor 50€
Deze is geschikt voor de d300s
Deze is geschikt voor de d300s
Laatst gewijzigd door peterpam op wo jun 10 2015 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NikonD7100, NikonD300s, Nikkor af50mmf1.8, AF-sVR zoom-Nikkor70-300mm, NikonSB910, Nikkor AF-SDX Micro85mmf/3,5EDVR, sekonic L-308s, Nikkor AF-SDx 35mm 1.8G, RolleiCompactTraveler No.1 Carbon, Sigma150-600mm F5-6.3 DG OS HSM, Nikkor18-140mm f/3.5-5.6GEDVR
- Matthijs
- Forumlid
- Contacteer:
Eigenlijk is dat veel handiger en goedkoper, Peter. Bedankt voor de tip!
Bedankt voor alle adviezen/reacties/aanbod.
Bedankt voor alle adviezen/reacties/aanbod.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Afstandsbediening D300s
In veel gevallen mee eens, maar soms wil je een bewegend object in een landschapsfoto op een vrij specifieke plek in beeld en dan vind ik, uit eigen ervaring, persoonlijk een draadje superieur aan de ingebouwde timer...Peter schreef:gebruik de timer, nog goedkoper, zelfde effect
In velen gevallen waarheid als een koe maar op het gebied van draadjes complete onzin. Ik soldeer namelijk al jaren mijn eigen triggerkabels (voor draadloze pocketwizards) en bedrade afstandsbedieningen.gijs sandberg schreef:goed en goedkoop gaan niet samen
Beginnend met een hama kabeltje van 6 euro (met 10 pin connector) en een schakelaar uit de grote electro grabbeldoos, heb ik voor minder dan 10 euro, en een paar minuten werk, en perfect functionerende triggerkabel.
Ik heb totaal geen probleem met uitgeven van geld waar ik het nodig/zinvol/waardevol acht, maar ik zie triggerkabels en basic bedrade afstandsbedieningen langskomen van >100 euro en dat is volledig weggegooid geld. Er zitten echt maar 3 draadjes in. Niet meer en niet minder. Het zijn bijvoorbeeld geen audio kabels die belang hebben bij een goede isolatie namelijk.

Ik begrijp best dat er mensen zijn die ze niet zelf willen of kunnen maken, maar koop gewoon een goedkope. Eén van de accessoires waar je ècht geen buil kunt vallen aan de goedkope merken is wel de standaard bedrade afstandsbediening!!
Fin.
[begin]
Oh gij afvallige... hoe kunt gij nu een non-branded kabel met een niet gecertificeerde steker inpluggen op uw heilige Nikon? Dat roept onheil af over uw DSLR! De ingenieuze firmware zal detekteren dat er geen goedgekeurde kabel wordt geconnecteerd en u straffen met ene verminderde levensduur van uwen digitale kiekjesdoos. Afhankelijk van de mate van schending van exclusiviteit kan er zelfs een degradatie van ieder gemaakte digitale vastlegging plaatsvinden!
Gij zijt verplicht een substantiële financiële bijdrage te leveren aan de kas van uwen sacrale japanse onderneming. Iedere doe-het-zelf bezigheid c.q. eigengereidheid is uit den boze.
[end]

Oh gij afvallige... hoe kunt gij nu een non-branded kabel met een niet gecertificeerde steker inpluggen op uw heilige Nikon? Dat roept onheil af over uw DSLR! De ingenieuze firmware zal detekteren dat er geen goedgekeurde kabel wordt geconnecteerd en u straffen met ene verminderde levensduur van uwen digitale kiekjesdoos. Afhankelijk van de mate van schending van exclusiviteit kan er zelfs een degradatie van ieder gemaakte digitale vastlegging plaatsvinden!
Gij zijt verplicht een substantiële financiële bijdrage te leveren aan de kas van uwen sacrale japanse onderneming. Iedere doe-het-zelf bezigheid c.q. eigengereidheid is uit den boze.
[end]

- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Op de D300s in ieder geval niet. Verder meen ik dat alleen de consumentenmodellen (waar overigens de D750 in dat opzicht ook onder valt) die feature hebben. De pro-bodies hebben bij mijn weten geen van allen de mogelijkheid om de DC-MC3 (MC-DC3?) te gebruiken. IR kan geloof ik wel met een extra en duur gadget.Reno55 schreef:Zit er op de D300S een Infrarood voor afstandbediening.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
Op ebay al voor een paar euro en werken bij mij op D300 en D800..waarom duur als het goedkoop kan.
-
- Forumlid
Goedkoop = duurkoop?
- bredewoldski
- Clublid
- Contacteer:
Triggertrap geen optie?
- Matthijs
- Forumlid
- Contacteer:
Nogmaals hartelijk dank voor jullie behulpzame reacties!!
Ik denk dat het de MC-30 word. Niet gek duur en ik gebruik hem niet heel vaak dus neem aan dat hij niet in 1 keer helemaal versleten is..
Ik denk dat het de MC-30 word. Niet gek duur en ik gebruik hem niet heel vaak dus neem aan dat hij niet in 1 keer helemaal versleten is..