zuignapstatief
- Frank van de Garde
- Forumlid
zuignapstatief
Heeft iemand ervaring met dit statief?
http://www.manfrotto.com/Jahia/site/man ... e/pid/3241
Het draagvermogen lijkt me wat weinig voor (bijvoorbeeld) een F5 met een 500 mm spiegelobjectief.
Met zo'n combi zal de rest van de inzittenden waarschijnlijk niet eens mogen ademen i.v.m. onscherpte. :mrgreen:
http://www.manfrotto.com/Jahia/site/man ... e/pid/3241
Het draagvermogen lijkt me wat weinig voor (bijvoorbeeld) een F5 met een 500 mm spiegelobjectief.
Met zo'n combi zal de rest van de inzittenden waarschijnlijk niet eens mogen ademen i.v.m. onscherpte. :mrgreen:
Bij "Full technical specifications" staat keurig en exact dat het ding te belasten is tot 3 kg.
Dus als jij even opzoekt hoeveel je F5 met spiegelobjectief weegt, hoef je je toch niet meer af te vragen "of het wat weinig lijkt"?
Misschien kun je nog even kijken naar het Cullmann raamstatief, dat klem je op de bovenrand van een half opengedraaide autoruit.
E.M. de Klerk
Dus als jij even opzoekt hoeveel je F5 met spiegelobjectief weegt, hoef je je toch niet meer af te vragen "of het wat weinig lijkt"?
Misschien kun je nog even kijken naar het Cullmann raamstatief, dat klem je op de bovenrand van een half opengedraaide autoruit.
E.M. de Klerk
- Frank van de Garde
- Forumlid
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ben je handig ?
Koop dan zo'n ruitendrager, drie zuignappen en een stevig handvat.
Gebruikt in Afrika door een maatje van me.
Die had dat op de deur van zijn Land-Rover vastgezet.
Filmcamera erop en hij butse overal doorheen.
Camera zat overigens in een roestvrij stalen huis met persplex ruit.
Totaal gewicht 7 kilo.
Bladmos
Totaal gewicht 7 kilo.
Bladmos
- Cees
- Forumlid
Heb je daar nog een mooie prent van gemaakt?D. Haaksma schreef:Ben je handig ?
Totaal gewicht 7 kilo.
Bladmos
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
Sorry Cees,
Nee dus.
Ik weet nog dat er op het ronde buisachtige handvat een alum. op de ronding aangepaste (uitgefreeste) dikke plaat zat die weer met paspinnen en bouten was vastgezet. In die plaat ( bestond uit twee delen) was een gekarteld wiel gezet met (statief) schroefdraad. In de bovenplaat zelf was ook nog een rubber ring half ingefreest - geplakt.
M.u.v. het uitfrezen van de juiste ronding was het geen staaltje high-tech, maar doordacht handwerk. Overigens is het ding inmiddels ter ziele.
En er werd gebruik gemaakt van de eerste Sony filmcamera met VR. (1994)
Bladmos
Nee dus.
Ik weet nog dat er op het ronde buisachtige handvat een alum. op de ronding aangepaste (uitgefreeste) dikke plaat zat die weer met paspinnen en bouten was vastgezet. In die plaat ( bestond uit twee delen) was een gekarteld wiel gezet met (statief) schroefdraad. In de bovenplaat zelf was ook nog een rubber ring half ingefreest - geplakt.
M.u.v. het uitfrezen van de juiste ronding was het geen staaltje high-tech, maar doordacht handwerk. Overigens is het ding inmiddels ter ziele.
En er werd gebruik gemaakt van de eerste Sony filmcamera met VR. (1994)
Bladmos
- Frank van de Garde
- Forumlid
Dank voor jullie tips en advies.
Ik loop straks even naar de glashandel op de hoek, daar zullen ze zulke ruitendragers wel hebben. Kijken of ik op basis van zo'n ding iets kan (laten) beunen.
De bedoeling is dat het spul aan de binnenkant van het zijraam van een auto gebruikt gaat worden. Raam moet wel snel dichtgedraaid kunnen worden omdat ik geen zin heb om als borrelhapje van één of andere grote kat te dienen.
Ik loop straks even naar de glashandel op de hoek, daar zullen ze zulke ruitendragers wel hebben. Kijken of ik op basis van zo'n ding iets kan (laten) beunen.
De bedoeling is dat het spul aan de binnenkant van het zijraam van een auto gebruikt gaat worden. Raam moet wel snel dichtgedraaid kunnen worden omdat ik geen zin heb om als borrelhapje van één of andere grote kat te dienen.