beste allemaal,
ik wil hier graag een vraag stellen ik heb sinds vorige week de Nikon d810 aangeschaft na jaren te gefotografeerd te hebben met de d300s. nu wil ik voor het eerst met me Nikon d810 foto's importeren in Lightroom, nu gebeurd het volgende ik importeer laten we zeggen 100 raw bestanden, dan krijg ik er 50 te zien en van de overige bestanden zegt hij, de bestanden worden niet herkend door de raw-indelingsondersteunig in lightroom. terwijl ik de trail versie van lightroom 6 al heb geïnstalleerd omdat ik bang was dat het aan de oude versie van lightroom lag. het gekke is wel als ik ze importeer rechtstreeks van de camera dan lukt het wel, maar zodra ik deze los koppel ben ik ook de bestanden gelijk weer kwijt. kan iemand mijn hier aub mee helpen anders kan ik de camera net zo goed in de kast leggen want dan heb ik er toch niets aan.
met vriendelijke groet,
Dirk
Fout melding bij importeren Foto's bij lightroom met de d810
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- a vgastel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Fout melding bij importeren Foto's bij lightroom met de
Heb je al eens gezocht in googel waarom het fout zou zijn volgens jouw.
Zoek maar eens op deze.
Zoek maar eens op deze.
Vind je zo je antwoord.Fout melding bij importeren Foto's bij lightroom met de d810
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- Pearldrop
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ik meen me te herinneren dat je in lightroom kunt instellen of hij de bestanden op de originele plaats laat staan of dat hij ze moet kopiëren of verplaatsen. Wellicht dat daar iets fout in zit?
-
- Forumlid
als ik ze via de card reader op me mac zet, en dan vervolgens in lightroom importeer krijg ik de ze fout melding. importeer ik ze rechtstreeks via de camera in lightroom gaat het goed. ik zal het eens een poging geven om ze via de camera op de mac te zetten om vervolgens dan in light room te laden.
alvast bedankt voor alle antwoorden. op google had ik ook al gezocht maar sorry daar krijg ik het niet gevonden en wat ik daar vond heb ik geprobeerd en zonder succes
alvast bedankt voor alle antwoorden. op google had ik ook al gezocht maar sorry daar krijg ik het niet gevonden en wat ik daar vond heb ik geprobeerd en zonder succes
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Schieten je NEF+JPG en heeft Lightroom alleen de JPG bestanden geïmporteerd? Dan is je versie van LR waarschijnlijk te oud en herkent het de bestanden niet...
-
- Forumlid
hoi patrick ik schiet alleen nef daarom is het zo vreemd dat hij de ene helft wel herkent en de andere niet