Photoshop CC
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Photoshop CC
Net deze versie binnen gehaald via Photoshop CC, weer veel vernieuwingen
http://fotografie.blog.nl/software/2015 ... 15-is-here" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fotografie.blog.nl/software/2015 ... 15-is-here" onclick="window.open(this.href);return false;
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Photoshop CC
Bedankt, zo ook maar proberen om deze binnen te halen.
Edit: Jammer, wel al mijn filters "kwijt".
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Klopt, maar de oplossing is gelukkig simpel want je 2014 plugin folders laat hij achter op de computer. Bij mij werkte dit, uitgaande van de default installatiepaden:
1. Open Windows Verkenner.
2. Ga naar: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2014\Plug-ins
3. Kopieer de inhoud van die directory naar: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2015\Plug-ins
Nu viel er bij mij niets te overschrijven, maar als dat wel het geval is uiteraard NIETS overschrijven.
Verdere opmerkingen:
- Het is mogelijk om 2015 te installeren zonder 2014 te deinstalleren, dat schijnt een 'advanced' optie tijdens installatie te zijn.
- Nik plugins zouden automatisch moeten blijven updaten
- Schijnt niet te werken voor OnOne (maar die heb ik niet).
1. Open Windows Verkenner.
2. Ga naar: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2014\Plug-ins
3. Kopieer de inhoud van die directory naar: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CC 2015\Plug-ins
Nu viel er bij mij niets te overschrijven, maar als dat wel het geval is uiteraard NIETS overschrijven.
Verdere opmerkingen:
- Het is mogelijk om 2015 te installeren zonder 2014 te deinstalleren, dat schijnt een 'advanced' optie tijdens installatie te zijn.
- Nik plugins zouden automatisch moeten blijven updaten
- Schijnt niet te werken voor OnOne (maar die heb ik niet).
Spul waarmee je foto's maakt...
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
PS: In Lightroom had ik dit probleem overigens niet...
-
- Forumlid
Ik ga morgen voor een compleet nieuwe systeeminstallatie, alles vanaf de basis opnieuw installeren
en een nieuwe systemimage maken zodat deze ook weer bij de tijd is.
't Werd toch tijd om op te schonen.
en een nieuwe systemimage maken zodat deze ook weer bij de tijd is.
't Werd toch tijd om op te schonen.
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Het enige waar ik een beetje moe van wordt is dat die (stomme) cloud app ELKE keer mijn taal terugzet naar Nederlands. Daar kom ik dan te laat achter en vervolgens heb ik dus een NL Photoshop. Taal wijzigen, weer een reinstall en dan is het weer ok. Maar dat ze die settings niet onthouden (en alle andere wel)... zucht...
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb mijn 'eigen' filters, acties, plug ins, werkruimtes etc. in een aparte map buiten de Adobe mappen gezet. Deze worden niet overschreven, want geen Adobe, en zijn na een nieuwe installatie makkelijk toe te voegen of te laden in de nieuwe versie.Jacob_O schreef:Bedankt, zo ook maar proberen om deze binnen te halen.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
-
- Forumlid
Adobe heeft ze wel keurig op schijf laten staan, ik ben ze alleen kwijt uit het programma.
Ik had verwacht dat deze na de installatie van 2015 ook meteen weer beschikbaar zouden zijn,
de instellingen vanuit de vorige versie worden immers wél overgenomen.
Ik had verwacht dat deze na de installatie van 2015 ook meteen weer beschikbaar zouden zijn,
de instellingen vanuit de vorige versie worden immers wél overgenomen.
Daar heb ik nooit last mee, elke keer weer keurig in het Engels.ReneG schreef:Het enige waar ik een beetje moe van wordt is dat die (stomme) cloud app ELKE keer mijn taal terugzet naar Nederlands.
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Het zijn idd. alleen de filters en alleen in Photoshop, gelukkig met 1 copy/paste actie gefixt.
En dat van die taal, dat schijnt met je OS localization settings te maken te hebben. Welke precies weet ik nog niet. Maar het blijft irritant dat het steeds reset.
En dat van die taal, dat schijnt met je OS localization settings te maken te hebben. Welke precies weet ik nog niet. Maar het blijft irritant dat het steeds reset.
-
- Forumlid
Is jouw besturingssysteem ook Engelstalig?
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ja. Het zit echt in de lokalisatie settings. Ik weet niet waar hij naar kijkt, mogelijk naar keyboard settings. Die staat namelijk wel op NL, omdat ik vaak leestekens gebruikt (é, ö`, à etc.).
-
- Forumlid
We dwalen wat af van het topic, maar vreemd.
Hier ook Engelstalig Windows (8.1) met NL keyboard settings en ik installeer zonder problemen Engelstalig Adobe CC.
Hier ook Engelstalig Windows (8.1) met NL keyboard settings en ik installeer zonder problemen Engelstalig Adobe CC.
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Volgens mij gaat het over de nieuwe Photoshop CC, dus wat dat betreft helemaal on-topic. 
Het grappige is dat het op een Windows 10 machine wél goed ging (mijn werk laptop) die indentieke instellingen heeft, maar op mijn Win7 workstation dus niet. Ik moet denk ik gewoon aanleren om de language setting voor apps in de cloud app te controleren na elke update van de app denk ik...

Het grappige is dat het op een Windows 10 machine wél goed ging (mijn werk laptop) die indentieke instellingen heeft, maar op mijn Win7 workstation dus niet. Ik moet denk ik gewoon aanleren om de language setting voor apps in de cloud app te controleren na elke update van de app denk ik...
-
- Forumlid
Inmiddels ben ik de glazen aan het wassen, oftewel een totaal schone nieuwe Windows installatie, dus kom straks vanzelf weer bij CC terecht.
Ik zal het eens extra goed in de gaten houden v.w.b. de taalselectie.
Ik zal het eens extra goed in de gaten houden v.w.b. de taalselectie.
- Ingmar
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Vreemd ik heb er zowel op de Mac alswel PC geen last van. Staat jouw app language dus wel op English in de Creative Cloud app ?ReneG schreef:Het enige waar ik een beetje moe van wordt is dat die (stomme) cloud app ELKE keer mijn taal terugzet naar Nederlands. Daar kom ik dan te laat achter en vervolgens heb ik dus een NL Photoshop. Taal wijzigen, weer een reinstall en dan is het weer ok. Maar dat ze die settings niet onthouden (en alle andere wel)... zucht...
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi