welke lens voor d 3

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
wim hazenhoek
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wim hazenhoek » wo nov 14 2007 10:56 pm

ben het volledig met je eens RIK , wat het voorgaande betreft.
heb je trouwens ervaring met de tokina 12-24 f4
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » wo nov 14 2007 11:39 pm

Waar blijft de reactie van Valentijn86?

wim hazenhoek
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim hazenhoek » wo nov 14 2007 11:50 pm

waar blijft de reactie van george :shock:
m,v,g; Wim
http://www.flickriver.com/photos/28717657@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;

wim hazenhoek
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim hazenhoek » wo nov 14 2007 11:53 pm

waarom moet valentijn persee reageren. als zij een D3 wil kopen, prima toch, ze vraagt toch niemand van ons om mee te betalen!!!!! :evil: :evil: :evil: :shock:
Laatst gewijzigd door wim hazenhoek op do nov 15 2007 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
m,v,g; Wim

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » do nov 15 2007 12:00 am

Hoi Peepz,

Hebben jullie eigenlijk nog wel in de gaten dat de originele starter/ster (ene valentijn86) van dit draadje nooit meer op zijn/haar vraag heeft gereageerd?

Beseffen jullie je nog wel dat je een hele suikerspin aan oeverloze discussie argumenten aan het spuien bent op basis van een vage stelling die waarschijnlijk elke realiteitszin ontbeert?

Kwam ineens zomaar in mij op :oops:

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

rik6230

Bericht door rik6230 » do nov 15 2007 12:13 am

Hans,

Snap jij niet dat Valentijn niet meer reageert.??
Als ik (rik) zo onvoorstelbaar onbeschoft zou worden benarderd zou ik het verder ook voor gezien houden. Lees de vraag van topic starter ; welk objectief is geschikt. Daarop wordt geantwoord dat ze niet weet waar ze het over heeft maar waarschijnlijk "kickt" op de kostprijs van de camera.
Wat een onvoorstelbare arrogante bullshit. Mod's zijn jullie nog wakker??

GdP

Bericht door GdP » do nov 15 2007 12:26 am

Valentijn is van beroep fotograaf/dierenverzorgster.

Is inmiddels met stomheid geslagen door zoveel reacties op een eenvoudige vraag. :mrgreen:

Gerrit

wim hazenhoek
Forumlid
Forumlid

Bericht door wim hazenhoek » do nov 15 2007 11:49 am

goedemorgen allen ...laten we dit draadje maar stoppen. :!: er is genoeg gezegd :shock:
m,v,g; Wim

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do nov 15 2007 2:19 pm

wim hazenhoek schreef:goedemorgen allen ...laten we dit draadje maar stoppen. :!: er is genoeg gezegd :shock:
Sterker nog, er TEVEEL gezegd.

GdP

Bericht door GdP » do nov 15 2007 5:20 pm

rik6230 schreef:Valentijn,

voor natuur, wild life, popconcerten en evenementen heb je eigelijk de hele range nodig van 12 tot 300 mm.

Voor natuur/landschap wordt vaak een groothoek gebruikt. Snelheid is hier wat minder van belang omdat je een statief kunt gebruiken. Kleine diafragma's zijn dus ook geen probleem.

Voor Wild life heb je op de d3 minimaal een 300 mm (FF) nodig. Hier in Nederland moet je vaak heel vroeg uit de veren om echt wild life te zien. Dat betekent dat de lichtomstandigheden wel mooi kunnen zijn ( maar in de regel vrij donker). Om het vast te leggen heb je een snel objectief nodig, 2.8, en die zijn erg duur.

Voor popconcerten en evenementen heb je meestal ook lichtsterke (zoom) objectieven nodig. bijv. de 70-200 2.8. Ook deze is erg prijzig.

Ik ken jouw argumenten niet om te gaan voor de d3 i.p.v de d300. Die zouden best legitiem kunnen zijn. Mijn overweging, in jouw geval zou zijn; ik koop een d300 voor 1500 euro. Voor de resterende 3000 euro koop ik de tokina 12-24 f4 voor landschappen en de nikkor 70-200 2.8 voor de andere onderwerpen en houd ongeveer 1000 euro over t.o.v. een d3 zonder objectieven.

De opmerkingen van o.m. George vind ik heel flauw. Persoonlijk kan ik uit de vraag van topic starter geen "ego tripperij " halen en zelfs al was dat het geval, wie van ons durft met droge ogen te beweren dat dit hem/haar helemaal vreemd is. Er zijn draadjes en die lopen ook nu waar dit er vele malen dikker op ligt. Vind ik niet erg, het is een beetje menselijk en dus leuk. Laat een ieder in zijn waarde en laat deze misselijke, insinuerende opmerkingen, achterwege.
Wat mij betreft hoeft Valentijn zich helemaal niet te verdedigen zoals als George schrijft.
George; het zou, wat mij betreft, van fatsoen getuigen als jij jouw misselijkheden zelf verwijderde. :evil: :evil: :evil:

Ik denk niet dat George het zo bedoeld heeft. Alle verwarring komt door de TS.
Die heeft een vraag gedeponeerd waar je van alles bij kan bedenken. Wat voor camera gebruikt ze nu en welke objectieven? Maar ook na de eerste antwoorden, van de TS geen reactie. En geen verdere informatie. Een topic verandert dan al snel in allemaal flauwe kul.

Ik denk dat Onno of Roel er maar het beste een slotje op kunnen gooien.

Met vr. gr.,

Gerrit

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » do nov 15 2007 6:22 pm

Slotje...

Gesloten

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”