Ik heb sinds ongeveer een maand de Nikon D3200 met de kitlens 18-105. Nu ben ik op zoek naar een leuke telelens voor erbij. Ik heb al op verschillende plekken wat informatie ingewonnen, maar kan nog niet echt zelf een keuze maken.
Ik ben op zoek naar een 55-200 of 55-300 telelens van Nikon of Sigma. Mijn budget is maximaal €350. Een goed voorbeeld om te duiden hoe ik mijn camera gebruik: ik ga zo'n 3 keer per jaar naar Disneyland Parijs en fotografeer daar shows/parades/vuurwerk. Dat wil dus zeggen soms bij slecht licht, met vaak redelijk snelle beweging, en ook op aardige afstand. Het is voor mij een vereiste uit de hand te kunnen fotograferen, omdat ik rugpatiënt ben en dus geen zwaar statief mee kan sjouwen. Dat geldt ook voor de lens; ik wil en kan geen gigantische toeter op mijn camera hebben. Voor alsnog trek ik er namelijk niet op uit om alléén maar te fotograferen, dat is "slechts" één van de dingen die ik doe. Overigens hou ik ook wel van portretfoto's maken (c.q. op feestjes van mensen) en de bekende vakantiekiekjes, maar dat is misschien hier niet zo relevant.
Uiteraard begrijp ik dat voor voorgaande fotosituaties er behoorlijk dure lenzen te krijgen zijn die prachtige plaatjes knippen. Zoals gezegd moet ik echter kijken naar een beperkt budget en wat leuk blijft voor de hobby-fotograaf. Ik ben ook nog niet zo ervaren. Uiteraard wil ik wel het beste wat mogelijk is voor mijn geld. Het maakt me niet zoveel uit of het een Sigma of Nikon of ander merk lens is, als het maar goed is.

Ik hoor graag de adviezen. Alvast bedankt!

Groetjes,
Joyce