Ik heb een D7000, een sb600 en twee sb700's. Via cls kan ik twee groepen aansturen. Ik zou ook een derde groep willen hebben om de drie flitsers onafhankelijk van elkaar te laten werken. Ik gebruik het liefst M en minder vaak TTL. Voegt de YN622ii N zoveel toe dat ik gebruik kan maken van drie onafhankelijke groepen? Of heb je daar dan ook nog eens de YN622ii N TX bij nodig (met een schermpje)?
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan geen begrijpelijke info vinden. Ik hoop dat mijn vraag helder is...
Ed
YN622ii N extra functionaliteit D7000?
- Ingmar
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: YN622ii N extra functionaliteit D7000?
Denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar het antwoord is volgens mij nee.
De twee CLS groepen worden infrarood aangestuurd en de yognuo's werken via een radio verbinding en heb je dus altijd een ontvanger en een zender nodig. Als je alles door middel van extra ontvangers op de yonguo wil aansluiten dan kan dit natuurlijk weer wel.
Realiseer je allleen wel dat de flitsers, ook op de M stand op de yongnuo zenders in TTL modus moeten staan, en je dien ten gevolge altijd een pre-flash krijg waar jouw licht meter op gaat triggeren. en je dus niet goed kunt uitmeten.
Grtz,
Ingmar
De twee CLS groepen worden infrarood aangestuurd en de yognuo's werken via een radio verbinding en heb je dus altijd een ontvanger en een zender nodig. Als je alles door middel van extra ontvangers op de yonguo wil aansluiten dan kan dit natuurlijk weer wel.
Realiseer je allleen wel dat de flitsers, ook op de M stand op de yongnuo zenders in TTL modus moeten staan, en je dien ten gevolge altijd een pre-flash krijg waar jouw licht meter op gaat triggeren. en je dus niet goed kunt uitmeten.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi