oud nikkor objectief
oud nikkor objectief
hoi leden
Ik heb een paar oude lichtsterke Nikon objectieven, die ik af en toe wil gebruiken op de D200. Echter merk ik met de 105/2.5 bij volle opening dat ik het onderwerp niet gestoken scherp krijg.( scherpte ligt iets naar achter) Uiteraard staat de camera op M scherpstelling en in het menu heb ik bij noncpu de juiste lens geselecteerd. Wanneer ik met de AFS 18-200 handmatig scherpstel krijg ik het onderwerp wel exact scherp.
Met twee andere oude objectieven heb ik hetzelfde euvel.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Eric
Ik heb een paar oude lichtsterke Nikon objectieven, die ik af en toe wil gebruiken op de D200. Echter merk ik met de 105/2.5 bij volle opening dat ik het onderwerp niet gestoken scherp krijg.( scherpte ligt iets naar achter) Uiteraard staat de camera op M scherpstelling en in het menu heb ik bij noncpu de juiste lens geselecteerd. Wanneer ik met de AFS 18-200 handmatig scherpstel krijg ik het onderwerp wel exact scherp.
Met twee andere oude objectieven heb ik hetzelfde euvel.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Eric
Het gaat over backfocus, en frontfocus.evhfoto schreef:Gerrit,
Helaas loopt je link niet door en gooit mijn internetbrowser (safari Mac) het bijltje erbij neer. ook copieeren en plakken lukt niet. Wat is de strekking van de topic?
http://www.focustestchart.com/focus21.pdf
Misschien dat dit wel lukt.
Met vr. gr.,
Gerrit
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ach ja, altijd gedonder met die Macs.
Nooit werkt er eens iets zoals het hoort
Misschien werkt deze link:
Focus chart