IJsvogel met visje uit het water.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: IJsvogel met visje uit het water.
Met nabewerking inderdaad ineens een verbluffend mooie plaat!!
Fin.
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Erg fraai, helaas zit ik nu even niet thuis maar denk dat het niet beter gaat worden als die van Rene.
Misschien kan René vertellen wat hij gedaan heeft zodat je zelf ook een poging kan doen...
Misschien kan René vertellen wat hij gedaan heeft zodat je zelf ook een poging kan doen...
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Ja hoor dat kan ik, moest het even weg anders had ik het meteen al gedaan 
De totale belichting is iets opgehaald, iets lokaal contrast verhoogd en de levendigheid wat opgekrikt. Lastigste was de scherpte. Omdat er nogal wat ruis in zat (vooral met een gecropte foto goed zichtbaar) was het even zoeken tussen een goede balans tussen ruis wegwerken en toch ook wat verscherpen. Als je met ruis onderdrukken doorschiet dan wordt het plastic-achtig. Is nu al op het randje.
Alles in Adobe Camera Raw uitgevoerd.
Ik heb de foto iets groter gehouden na het uitsnijden, dat kijkt ook al wat lekkerder.
That's it

De totale belichting is iets opgehaald, iets lokaal contrast verhoogd en de levendigheid wat opgekrikt. Lastigste was de scherpte. Omdat er nogal wat ruis in zat (vooral met een gecropte foto goed zichtbaar) was het even zoeken tussen een goede balans tussen ruis wegwerken en toch ook wat verscherpen. Als je met ruis onderdrukken doorschiet dan wordt het plastic-achtig. Is nu al op het randje.
Alles in Adobe Camera Raw uitgevoerd.
Ik heb de foto iets groter gehouden na het uitsnijden, dat kijkt ook al wat lekkerder.
That's it

- Brutus
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Hallo Remoss,
Mooi gedaan!
Stel je een masker in bij het verscherpen?
Mooi gedaan!
Stel je een masker in bij het verscherpen?
Groet,
Bert
Bert
- Highlander
- Forumbeheerder
Ik vind het een hele mooie actiefoto, en René heeft hem nog het laatste zetje gegeven. 

Nee in dit geval niet. Normaal maak ik een kopie van de laag waar ik in ga werken en pas ik een laagmasker op toe. Maar in dit geval heb ik gewoon Adobe Camera Raw (ACR) op de originele laag toegepast. Alles in Photoshop overigens.Brutus schreef:Stel je een masker in bij het verscherpen?
Verscherpen en ruis reductie zitten in ACR op hetzelfde tabblad en je kunt real time het effect zien, erg prettig!
- Brutus
- Clublid
Sorry Remoss, ik druk mij mij niet duidelijk uit.
Ik bedoelde niet het laagmasker in PS, maar de schuif "masker" in de afdeling "verscherpen" van Camera Raw (en trouwens op dezelfde manier in LR.)
Ik bedoelde niet het laagmasker in PS, maar de schuif "masker" in de afdeling "verscherpen" van Camera Raw (en trouwens op dezelfde manier in LR.)
Groet,
Bert
Bert
Ah, op die fiets, nee de masker schuif heb ik niet gebruikt bij deze foto. Het finetunen qua scherpte ging prima met hoeveelheid en straal!
- Brutus
- Clublid
Het is voor de cracks hier natuurlijk oud nieuws; ik ben alleen zélf zo enthousiast over de <alt> - schuif functie van dat masker.
Pas geleden "ontdekt"
Pas geleden "ontdekt"

Groet,
Bert
Bert
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Gebruik het toch ook best vaak hoor, vooral probeer ik vaak de achtergrond juist uit te sluiten van de verscherping
Blijft een mooi beeld, vooral na de bewerken van Rene, ben wel aan het stoeien geweest maar krijg het toch niet zo naar mijn zin op de een of andere manier.

Blijft een mooi beeld, vooral na de bewerken van Rene, ben wel aan het stoeien geweest maar krijg het toch niet zo naar mijn zin op de een of andere manier.
Greetz... Robin